aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Tılsım-ı Kudret - Göktuğ Canbaba

Şubat 19, 2018
Uzun uzun yorum döşemeye hiç gerek yok valla. Canbaba’yı Ayyaş Buda ile tanıdım ve sevmiştim. Kitaba gözüm kapalı güvendim, yanılmadım. Bana göre akıcı bir anlatımı vardı. Elime aldığımın ertesi günü bitmişti bile. Hoş aynı gün içinde bile bitebilirdi iş güç olmasaydı. :) Konusuna detaylıca değinmeden kitabı şöyle bir anlatacak olursam: İslamiyet ve Yunan Mitolojisinden harmanlanmış öğelerle tanıdık dokular karşılıyor bizi kitapta. Tek bir yaratıcı ve onun yaratmış olduğu Tanrılar, muskalar, cinler, ney ile üflenerek dokunan tılsımlar ve daha neler neler.

Sıkmadan, tempoyü düşürmeden anlatıyor yazar. Zaman zaman geçmişe, Osmanlı dönemine gidip kitabın temelini oluşturan tılsımının yaratılışını okuyoruz, zaman zaman da günümüzde Fransız’ın tılsımın peşinde koşmasını. İlk kitap bitip de ikinciye geçtiğimiz de ise Kefenyırtan’ın artık sona ulaşmasının verdiği sabırsızlıkla muskanın süresinin dolması için Fransız ile giriştiği mücadeleyi okuyoruz.

Karanlık bir yönü olduğu kadar aydınlık bir tarafı da var kitabın.
Kitabı her açıdan sevdim ama en çok yazarın felsefesini sevdim: “İnsan kendi cehennemini kendi yaratır, yoktur cennet ya da cehennem.”

3 yorum:

  1. Instagram hesabını kapattın mı?
    Ne zamandır hiç atmiyorsun şimdide Instagram hesabına girince ulaşılamıyor.
    Eğer kapattiysan çok üzüldüm 😐

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Kitap bloglarından en sevdiğim sendin. Nerdeyse hergün gelir bakardım yeni yazı var mı diye. O zamanlar bir sürü bu tarz blog vardı tabii orda ki yorumları okur yeni kitaplar var mı diye bakardık. Şimdi 1000kitap instagram gibi yerlerden bakıyoruz. Bilmiyorum bir tek ben mi öyleyim ama kendimi küçük esnafın tek tek kapanıp avm'nin açılmasına şahit olmuş bir nene gibi hissediyorum. Bu değişime şahit olmak kendimi 22 yaşından çok daha yaşlı hissetririyor ve üzüyor açıkcası. Gece gece aklıma geldi yazayım dedim :) Sayende çok güzel kitaplar okudum teşekkurler :)

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP