"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Tahereh Mafi - Beni Bırakma (Shatter Me #2)

Şubat 07, 2014
beni bırakma kitabı

beni bırakma kitap

Tür: Dystopia, Young Adult, Romance
Goodreads Puanı: 4.36
Orijinal Adı: Unravel Me
Sayfa Sayısı: 424
Baskı Yılı: 2013
Çeviri: Deniz Başkaya
Yayınevi: Dex Yayınları




TİK TAK TİK TAKSAVAŞ.BAŞLAMAK.ÜZERE.

Juliette, sonunda Omega Noktasına ulaştı. Onu seven ve özel yetenekleri olan insanların yasadığı, yeraltı direnişinin merkezine.

Yeniden Kuruluştan ve silah olarak kullanılmanın verdiği acıdan kaçmayı başarmıştı. Artık Adamı sevmekte özgürdü. Ama ölümcül dokunuştan asla kurtulamayacaktı; düşündüğünden de çok onu isteyen Warnerdan da.

Bana Dokunma ile başlayan nefes kesici serinin bu bölümünde, Juliette yaşamını değiştirecek kararı vermek zorunda. Asıl istediği ile olması gereken arasında bir seçim yapmalı ve sonucun tüm yaşamını değiştireceğini unutmamalı.

Kalbi ve Adamın yaşamı arasında korkunç bir seçim Juliettei bekliyor.




Böylece Şubat ayı okuma listemde ki 3. kitabı da bitirmiş oldum. İlk kitabı feci etkilemişti beni o yüzden Beni Bırakma'yı çok uzun zamandır okumak istiyordum. Seri Açlık Oyunları tadında resmen. Hani sürekli her distopya kitabının kapağına Açlık Oyunları tarzında diye bir etiket yapıştırırlar da alır okursunuz sonradan anlarsınız ki sırf satılsın diye yazılmıştır o ibare ya işte bu kitapta öyle bir durum söz konusu bile değil. Açlık Oyunları tarzında kitap arayanlar için bu seriyi gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim yani...

Bu yazarın farklı bir kalemi, farklı bir tarzı var. Buda kitabı soluksuz okumanızı sağlıyor. Ama ikinci kitap için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Çünkü yazarın şiirsel tarzıyla, Juliette'in sürekli artış gösteren melankolik ruh hali bir yerden sonra insana bu kadar karamsarlık fazla artık dedirttiriyor. Hatta itiraf ediyorum, bazı cümleleri atlayarak okudum. Daha güçlü bir karakter beklemiştim ben Beni Bırakma'da. Allahtan Kenji vardı da arada bir rahat bir nefes alabildik...

beni bırakma kitabı


Bol bol gevezelik edip az biraz da kitabın içeriği hakkında bilgi verecek olursam; Bildiğiniz gibi, hayal gücümüzün ötesinde sorunlar yaşayan bir kızımız var. Öyle ergenlik sorunları değil maalesef. İşkence görmek, birilerine dokununca öldürmek, üzerinde deneyler yapılması gibi... Ama sonra tüm bunlardan kurtulmasını sağlayan bir mucize gerçekleşir.

beni bırakma kitabı


Adam sonunda Juliette'i güvenilir bir sığınağa götürür. Artık deneyler ve işkenceler yoktur. Artık her şeyden çok istediği büyük bir aşka ve sevgiye sahiptir Juliette. Aşık olduğu adama da istediği gibi dokunabilmektedir. Ama yook kızımıza yetiyor mu yetmiyor işte. Daha fazla ne istiyor anlamış değilim. Güçlü olmaya çalışmak, mutlu olmaya çalışmak, elindekilerle yetinmesini bilmeye çalışmak varken bu geçiyor bir köşeye oturuyor sabahtan akşama kadar ağlıyor. Ve sürekli her şeyden korkuyor. Kendini insanlardan soyutluyor vs. Gerçekten bu yüzden o kadar çok o kadar çok kızgınım ki!

beni bırakma kitabı


Birde işe yaramak, insanlara fayda sağlamak istiyor ama verilen en ufak görevi bile yerine getirmiyor sürekli başka şeylerle uğraşıp duruyor. Başka işlerle uğraşıp durmadığı zamanlarda da geçiyor kenara zırlıyor sürekli. Ayrıca görüp görebileceği en güvenli ve en rahat mekanda. İnsanlar sürekli Juliette'e yardım etmek için uğraşıp duruyorlar ama o ne yapıyor? Hiç bir halt yapmadığı gibi birde öğrendiği önemli sırları da kimseyle paylaşmıyor... O kadar çok sinir olduğum noktalar var ki kitapta. Daha da yazmak, içimi dökmek istiyorum şuracıkta ama büyük spoilerle karşı karşıya kalacağınız için, her şeyi içime gömüyorum! Sus pus kalıyorum maalesef.

beni bırakma kitabı


Ama kitabın şöyle kocamaann bir artı yönü vardı ki o da WARNER kesinlikle. Kitabın başından sonuna kadar Warner'ı okumak için bekledim durdum. Benim kötü çocuklara karşı olan zaafımı biliyorsunuz değil mi? Eh bilmiyorsanız da öğrenmiş oldunuz diyelim. ^_^ En çok zevk alarak ve tek bir kelimesini bile atlamadan okuduğum bölümler Warner'lı bölümlerdir kesinlikle. Birde o umutsuzca aşkı yok mu? Eriyip gittim resmen burada ben okurken.

beni bırakma kitabı

Beni Bırakma'da Warner'ın çok farklı yönünü keşfediyoruz. Adam ise, Holder'ın ikiz kardeşi versiyonu resmen. Haliyle biz okuyucularda, ağzımızın suyunu hangisi için akıtsak kararsız kalıyoruz. Kötü çocukları seviyorsanız, iyi çocukları da seviyorsanız, dövmeli olanları da seviyorsanız, özellikle de çaresizce aşık olan kötü çocukları seviyorsanız, -iyi çocuklar zaten daima en iyi aşklara sahip oluyorlar o yüzden onu listeye koymuyorum- size şunu söyleyebilirim ki kesinlikle seçiminizi Adam'dan yana kullanın. Çünkü ben Warner'ı sahiplendim bile. Tapusu mapusu falan her şeyi benim. Gözünün ucuyla bile bakan olursa karşısında beni bulur. :P Bir yorumun suyu da böyle çıkarılır işte sevgili okuyucular. -_-

beni bırakma dex


Tamam tamam ciddiyetle devam ediyorum. Hatırlıyorsanız Adam'ın Juliette'e dokunmasının sebebini Adam'ın da bir yeteneği olmasına bağlamıştı Castle. Ve evet tahmini doğru çıkıyor. Adam'ın bir yeteneği var ve bu yeteneğinin maalesef bir kusuru var. Ve Warner, Juliette'i geri almaya kararlı. Hayal gücünüzü çalıştırın. Hayatının aşkını geri alabilmek için sizce bu durumda ne yapar? Ah evet aynen savaş! Masumların da öldüğü bir savaş hem de. Warner Juliette'i geri alabilmek için savaş başlatmayı göze alıyor. Ve tahmin edebileceğiniz gibi onun da bir yeteneği var. Juliette deseniz zaten tren enkazı gibi bir ruh hali içinde. Ayrıca hala kimseye dokunamıyor ve gittikçe daha da güçleniyor. Bu da haliyle Adam'la arasını açıyor. Sonra Warner'ın umutsuz aşkı var. Ve okumaya doyamayacağınız bir yönü... Bizim daha burada okurken yağlarımız eriyor Juliette bu durumda ne yapsın? Bir yanda Adam'la arası bozuk, diğer yandan onu her yönüyle anlayan Warner varken seçim yapmak zorunda kalıyor tabii.

beni bırakma kitap


Öyle mi olacak böyle mi olacak diye biz burada kafa patlatırken yazar ne yapıyor dersiniz? -Gökhan'ın tabiriyle- Resmen ters köşe oluyoruz. Ve ve öyle bir yerde bitiyor ki en ufak bir tahmin bile yürütemeyecek hale geliyoruz. Ve inanın bana beni böyle durumlarda bırakan kitaplar çok fazla karşıma çıkmıyor maalesef. O kadar çok kitap okuyunca hepsi birbirine benziyor artık ve sonuçları tahmin edebiliyorum haliyle. Beni Bırakma'da ise şok içindeyim. Ve sabırsızlıkla yazarın bir an önce üçüncü kitabı çıkarmasını bekliyorum. Ve buradan yazara sesleniyorum, 'Tahereh ne olur Juliette Adam'ı seçsin sonra sende Warner'ı bana bırak hatta bizim de hikayemizi yaz noluuurrrr.'


Daha fazla resim için pinterest hesabımı ziyaret edebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Bende son görüşüne katılıyorum. Juliette Adam'ı alsın, Aaron bana kalsın. Cidden bak sevgilimi bile bırakırım yani no problemo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaron benim! -_- Onu kimseye yar etmem. :P :)

      Sil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP