"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Beni Yakma - Tahereh Mafi (Shatter Me #3)

Ocak 14, 2016
Tür: Dystopia, Young Adult, Romance
Goodreads Puanı: 4.46
Orijinal Adı: Ignite Me
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2015
Çeviri: Kader Çekerek
Yayınevi: Dex Yayınları


Omega Noktası'nın kaderi belirsiz. Juliette'nin tüm dostları hatta tanıdıgı herkes, ölmüs olabilir. Savas daha baslamadan bitebilir. Juliette, Yeniden Kurulus'un önündeki tek engel. Kendisi hayatta kalmayı basarabilirse Yeniden Kurulus'un var olamayacagını biliyor. Ama Yeniden Kurulus'u yıkmak ve az kalsın canını alacak olan adamı ortadan kaldırmak için Juliette'in aklının ucundan bile geçmeyen birinin yardımına ihtiyacı var: Bu kisi Warner.

Düsmanlarını yok etmek için birlikte mücadele ederlerken, Juliette bildigini sandıgı her seyin -Warner, yetenekleri ve Adam- yanlıs oldugunu da kesfediyor.Tahereh Mafi'nin Beni Bırakma ve Bana Dokunma kitaplarıyla baslayan Juliette'in macerası Beni Yakma ile tehlikeli, romantik, macera dolu ve sok edici bir zirveye ulasıyor!

Blogum bir yorum gözü görsün uzun bir aradan sonra dedim ve el attım son okuduğum kitaba. Ne ara okuduğumu anlamadığım bir kitap oldu Beni Yakma. Kaşla göz arasında elime ala ala bitiverdi kitap.

Bir de not eklemek istiyorum, derslerle boğuşuyorum ben bir süredir. Mayısa kadar yoğunum. Hani blogu unutmuş değilim ama önceliklerim birazcıcık değişti bu aralar. Sonra eski tempoma döneceğim söz. Özlüyorum vallahi buraları.

Neyse efendim, kitaba dönecek olursak, bildiğiniz üzere Bana Dokunma serisinin son kitabı Beni Yakma.

Seri ilk kitabıyla gönlüme taht kurmuş, ikinci kitabıyla yerini korumuş ama daha da sağlama alamamış ve son kitabıyla da kurduğu tahtı yıkmış bulunuyor. Çevirmen değişikliğinden midir yoksa yazarın değişen üslubundan mıdır bilemediğim bir sebeple kitap ile aramda bağ kuramadım. Enerji alamadım kitaptan. Severek ve isteyerek okuyamadım. Ara ara acaba benim mi okuma zevkim değişti diye düşündüm ama yok efendim gerçekten yazar son kitapta baya bir değiştirmiş kendisini.

Final kitabı çuvallaması diyorum ben buna. Her yazarın harcı değildir final kitaplarını efsane şekilde yazmak. Girişi çok iyi toparlıyorlar da finallerde birçok yazar gerek okuyucuların baskısıyla gerekse yayınevinin yönlendirmeleriyle batırabiliyor güzelim hikayeleri.

Beni en çok soğutan/iten şey yazarın, Adam karakterini harcaması oldu. Bambaşka birine dönüştürdü yazar. Anlıyorsunuz yani, okurken yazara itiraz ediyorsunuz Adam böyle biri değil ne yapıyorsun sen!!!!! diye. Karakteri yazardan daha iyi tanıyor ve onunla uyuşmayan tüm diyaloglarda itiraz ediyorsunuz. Yazarın size zorlama bir karakteri okutmaya çalıştığını düşünüyorsunuz.

Juliette de samimiyetsiz bir şekilde değişikliğe uğruyor. Onunla bütünleştiremediğiniz ne varsa üzerine giyiyor ve yeni rolünü sunuyor sizlere. Tabii inanır mısınız tüm bunlara? İnanmazsınız elbette. Çünkü temelini bu kadar sağlam bir şekilde oluşturduğun karakterleri, istediğin gibi eğip bükemezsin, hele hele böyle yapmacık duracak şekilde hiç bükemezsin.

Warner, aynı Warner. Değişmeyen bir tek o var. Severek okuduğum bir tek o var.

Karakter üzerinden değindim genelde kitaba ama ben yazarın ilk kitaptaki şiirsel tarzını sevmiştim en çok. Onu hiç göremedim Beni Yakma'da. Karakterler ve üslup bu kadar çok değişime uğrayınca başka biri yazmış gibi hissettim.

Alternatif yollar vardı bence aynı sonu yazmak için. Bu kadar aceleye getirmek yerine sindire sindire yazabilirdi hikayeyi.

Offf, sevmedim işte. Bu kadar net.

Seri normalde benim tavsiye ettiğim seriler arasında yer alırdı her zaman -ama insan her an daha fazla şey öğreniyor ya, bu seri ile de yeni bir şey öğrendim. Bir seri bitmeden bundan sonra 'oku mutlaka seversin çok güzel bir seri' demeyeceğim kimseye. Ve böylece öneri listemden de çıkartacağım seriyi.

Orta karar bir seri arayanlara önereceğim ama beni kendisine bağlasın diye seri arayışına girenlere de önermeyeceğim bir seri olacak Bana Dokunma.

Not: Benim bilgisayarım bozuldu! Ondan görsel falan hazırlayamadım yorum için, telden de yazabildiğim kadar yazmaya çalıştım. Bence yine de iyi becerdim diye düşünüyorum. Vaktim olduğunda görselleri düzenleyebilmek dileğiyle artık.... :)

1 yorum:

  1. Bu kitabı ben hiç sevemedim nedense yarıda bıraktım.

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP