"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Bir Kitap Bir Cümle

Mart 30, 2015
Bir etkinlik başlatmak istiyorum. Çok fazla katılım olacağını sanmıyorum çünkü geniş kapsamlı bişey değil. Ama yinede yapacağım. :D İnat ettim. 

Etkinliğimiz şöyle. Günlük hayatımızda kullanamayacağımız, kullansak bile karşı tarafın bize bön bön bakmasına sebep olacak ve sadece okuduğumuz kitabın dünyasına ait olacak kelime grupları arıyorum. Başka bir yazar tarafından bile kullanılacak olsa garip kaçacak bir kelime grubu. Bu tarz cümleler, genel olarak Epic Fantasy kitaplarında geçiyor. Ya da büyü içeren kitaplarda. Mesela Harry Potter'da bir dolu büyü sözcüğü falan var. Bu cümleleri bulup çıkarmak istiyorum. Yazarların ne kadar özgün olduklarını görmek adına. Bahsi geçen kelime grubunu bir kaç cümle içinde bizimle paylaşırsanız sevinirim. Farklı farklı kitaplardan da bulup çıkarabilirsiniz ama çeşit çok olmadığı için bence tek bir kitap seçip o kitaptan birden fazla cümleyi örnek olarak gösterelim. :D Katılmak isteyecek olan diğer 3-5 arkadaşımıza da bir şeyler kalsın dimi. :D

Ben şu anda okumuş olduğum Kralların Yolu kitabının en sevdiğim küfrünü mü desem? yoksa 'lanet olsun'un karşılığımı desem? ne desem bilemediğim bir kelime grubunu paylaşmak istiyorum. Fırtına kapsın seni! :D Çok hoş geliyor bana okudukça hep bi gülesim falan geliyor. :) Bu etkinlikte 'Fırtına kapsın seni' sözcüklerinden doğdu aslında. Birileriyle paylaşma ihtiyacı hissettim ve aklıma böyle bir fikir geldi. :) Birde 'kremcikler' var. Hani o kelimenin yerine hiç bir kelimeyi koyamıyorum. Bazen ağır bir küfür bazen de dalga geçmek adına kullanılıyor. Ne olduğunu bile tam anlayamadığım şu 'kremcikler' -böcek gibi bişey hatta resmi de var kitabın içinde- karakterin ifade etmek istediği her şeyi hisettiriyor. Cümle içinde kullanıldığında anlamsız bile gelmiyor. :)







Eğer olur da katılmak isterseniz hani :D konunun altına blogunuzun linki ekleyebilirim. Sadece bana haber vermeniz yeterli. :)

Ben Ölürsem Kitap Biter
Kan ve Küller Etkinliğe bu post üzerinden katıldı ama blogunu ziyaret etmekte bir fayda var. Hem yeni bi blogger hem de harika kitaplara değiniyor blogunda. :) Ve başlı başına blogunun adı bile etkinliğe çok uygun. Kan ve Küller, Zaman Çarkı serisine ait bir küfürmüş. :)
Romantik Optik

11 yorum:

  1. Şu an aklıma Ölümcül Kaçış'taki "Lüle kafa" geliyor sadece. :D Çok güzel bir etkinlikmiş. Seve seve katılırım ama anca cuma ya da cumartesi yapabilirim çünkü fotoğraf çekmek için annemin telefonuna ihtiyacım var ve o şuan Marmaris'te. -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Istedigin zaman katilabilirsin. Fotograf cekmende sart degil. Lule kafanin gectigi cumleleri yazarak da bizimle paylasabilirsin. :)

      Sil
  2. Ahaha benim okuduğum kitapta artık kullanmaya başladığım bir kelime var beni ekle kristal ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh merak ettim o kelimeyi. :) Blogunda paylastiysan hemen ekliyorum ve ziyaret ediyorum. :)

      Sil
    2. Kristal gecikme için üzgünüm. Yaptımm bende http://romantikoptik.blogspot.com/2015/04/bir-kitap-bir-cumle.html :)

      Sil
    3. Geç olsun güç olmasın. :P :D

      Sil
  3. "Fırtına kapsın!" :)

    Okumayı sevdiğiniz için Kafa Dergi adındaki blog'umu seveceğinizden eminim! :)

    YanıtlaSil
  4. Ama sanırım bir kez gelmiştiniz?

    YanıtlaSil
  5. Ben bloğumda paylaştım bileeee :)

    YanıtlaSil
  6. "Fırtına kapsın sizi!" ve "Kremcik" güzelmiş. :) Okuduğum son kitaplardan birinde buna benzer bişeyler vardı beni de katabilirsiniz aranıza. :)

    YanıtlaSil
  7. Zaman Çarkı'nda Kan ve küller var. Kitapta zaten başka küfür geçmiyor. İnsanlar hayata olayların gidişine bir başkasına sövecekleri zaman başlıyorlar kan ve küller demeye. Nedendir bilmem o kadar hoşuma gitmişti ben de sürekli söyler oldum üstüne bloguma da isim olarak koydum.

    Aynı kitapta bozkır topraklarında kurak iklimde yaşayan ve su çok az bulabilen Aiellerin birbirlerine selamlaşma babında "Gölge bulasın" demeleri de hoştu. Fantastik kitaplarda oraya ait böyle deyişler görmek çok iyi oluyor daha bir farklı dünyada hissettiriyor sizi.

    Drizzt serisinde Bruneur Batllehammerın sürekli "Pöh.."lemesi.var bir de.

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP