aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Kurucunun Kızı - Amy Engel (The Book of Ivy #1)

Ağustos 29, 2015
Tür: Dystopia, Young Adult, Romance,
Goodreads Puanı: 4.25
Orijinal Adı: The Book of Ivy
Sayfa Sayısı: 272
Baskı Yılı: 2015
Çeviri: Merve Özcan
Yayınevi: Yabancı Yayınları

Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer’lar ve Westfall’lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.

Bu yıl benim sıram gelmişti.

Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan’ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak.

Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim.

Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım… 


Yerdeniz Büyücüsünü okuyordum aslında ben ama araya bir sürü başka kitap girdi. Bunlar biri de Kurucunun Kızı. Seveceğime ve merakla okuyacağıma ihtimal vermediğim bir kitaptı. Aslında beklentilerimi yüksek tutsaydım sevmezdim de bana kalırsa. Çünkü eksiklikleri ve kurgusunda hatalar vardı. 

Evet, sevmemdeki en büyük etken beklentimi düşürmem. Bu bir gerçek. Beklenilecek üzere bir Distopya kitabı olarak yeterli aksiyonu yoktu mesela. Eğer bol aksiyonlu bir kitap okuyacağımı düşünerek elime almış olsaydım büyük hayal kırıklığına uğrardım.

Onun yerine aşk teması üzerine kurulmuş bir Distopya demek daha doğru olur bu seri için. Karşılarştırma yapacak olursam Eşleşme ile benzer özellikler taşıdığını söyleyebilirim. Tabii Eşleşme bana kalırsa daha iyiydi. Yine Dex'ten çıkan Mistik Şehir'de Kurucunun Kızı'na benzer özellikler taşıyan bir seri. Tabii onda biraz daha mistik güçler vs. var ve bi tık daha fazla aksiyon mevcut.

Kitabın en büyük artısı akıcı okunuyor olması. Ve merak unsurunu yeterli bi seviye de tutabiliyor olması. Kitabı okurken meraktan ölmüyorsunuz ama dediğim gibi yeterli seviye de tutup ikinci kitap üzerine tahminler yürütmenizi sağlıyor. 

Aslında kitabı genel olarak incelediğim de redaksiyon hataları, kurgu hataları -mesela beyaz kumaşın artık üretilemiyor olması. Çok saçma. Çünkü neredeyse tüm kumaşlar ilk dokunduğu zaman zaten beyazdır. Tamam, kar gibi beyaz olmazlar ama yine de mavi bi kumaş dokumazsınız ilk aşamada. Yani ne kaşmir keçisi size mavi yün verir ne ipek böceği. Pamukta renkli bir bitki değildir.- ve eksiklikleri olduğu halde -yeni kuruluş ile ilgili ve savaşa dair çok az bilgi var- sevmiş olmam yani kitabın bir şekilde kendi eksiklerini kapatabiliyor olması Kurucunun Kızı'nın başarılı bir çalışma olduğunu da gösterir diye düşünüyorum.. Kitaptaki hava bu hataları görmezden gelmenizi sağlayabiliyor. 

Devam kitabını merakla bekliyoruz bakalım. Yabancı Yayınları -yanlış hatırlamıyorsam- Başkanın Oğlu'nu -yine yanlış hatırlamıyorsam ismi bu şekilde çevrilecekti- yurtdışıyla aynı anda çıkartacak kitabı. Yani Amerika da satışa sunulduğunda çevrilmesi için beklemeyeceğiz. Bizde de yurtdışındaki hayranları ile birlikte rahatlıkla alıp okuyabileceğiz.

Ben ikinci kitabı çıkar çıkmaz alır mıyım bilmiyorum. Bu kitabı epey beklemiş öyle almıştım. Ve harika bir kampanyaya denk geldiğim için 5 TL'ye alma fırsatını yakaladım. :D Yalnız şömizin üzerinde 3. Baskı yazıyor olması epey sinirime dokunuyor. Yapmayın ya lütfen şöyle kapakları bilmem kaçıncı baskı diye kirletmeyin! :/

Neyse konu başka yerlere kayacak. Kitap yorumu olmaktan çıkacak. Son sözümü de söyleyip yazıyı sonlandırıyorum. 

Bu kitap için alın okuyun muhakkak diyemeyeceğim ama severek okuyacağınızı da düşünüyorum. Yani en düşük 3 puanlık bir kitap olur sizin için. Daha azı haksızlık olur gibi. 

2 yorum:

  1. Kitabı alıp bugün bitirdim.Çok doğru yerlere parmak basmışsın gerçekten.İnanılmaz güzeldi diyebileceğim br kitap değildi ama akıcı dili ile okutturuyor.Bence asıl aksiyon diğer seride.Ve tahminim üzerüne birkaç yıla filmi çekilebilir kitabın-eğer yeterli kitleye ulaşırsa-.Emeğinize sağlık beğenerek takip ediyorum bloğunuzu.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP