aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Maya Banks - Sürgün (McCabe Trilogy #2)

Ocak 11, 2014
sürgün maya banks indir

sürgün kitap
Tür: Tarihi Aşk Romanı
Goodreads Puanı: 4.26
Orijinal Adı: Seduction of a Highland Lass
Sayfa Sayısı: 360
Baskı Yılı: 2013
Çeviri: Miray Çınar
Yayınevi: Koridor Yayıncılık


Alaric McCabe doğuştan hak edilmiş topraklar için savaşan bir klanı yönetmektedir. Artık görev gereği bir evlilik yapmaya da hazırdır. Fakat komşu bir klan liderinin kızı olan Rionna McDonald'la anlaşmaya giderken yolda pusuya düşürülür ve ölümle burun buruna gelir. Mucize eseri bir Highland meleğinin yumuşak dokunuşuyla hayata döndüğünde klanına bağlılığı ve en derin arzuları da sınanmış olur.

Kendi klanından dışlanmış olan Keeley McDonald sevdiği ve güvendiği insanların ihanetine uğramıştır. Yaralı savaşçının attan düşmesiyle Keeley bu cılız ama aynı zamanda güçlü görünen bedenin etkisinden kurtulamaz, tıpkı onun gibi Alaric'in de yüreğini bir alev sarmıştır. Komplo ve tehlike çemberi onlara doğru yaklaştıkça Alaric'in ne kadar imkansız görünse de bir seçim yapması gerekir: Kendi kanından olanları aldatmak pahasına bu kadının aşkına inanacak mıdır?



Ah bir kitap daha bitti. Biraz elimde süründü ama daha sonra alışabildim kitaba. Sürünmesinin nedeni de kitabın başlarında yazarın sürekli cümleleri tek düze tutmasıydı. Öyle olunca pek okumak istemedim ve araya 7 kitap sıkıştırdım. 8. kitapta hoşuma gitmeyince Sürgünü okumaya dönmek mecburiyetinde kaldım.


scotland

Serinin ilk kitabında olduğu gibi, bu kitabı da pek fazla beni sarmadı açıkçası. Boş vaktiniz varsa, okuyacak kitap arıyor ve bulamıyorsanız buna bir göz atabilirsiniz ama öyle aman aman bir kitap değil uyarmadı demeyin.

Keira Knightley
Alaric, İskoç Lordunun kardeşidir ve başka bir klanla birleşebilmek için, Lord McDonald'ın kızıyla evlenmesi gerekmektedir. McDonald klanını ziyarete giderkende yolda saldırıya uğrarlar ve tek kurtulan Alaric olur. Ama ağır yara almıştır ve atına atlayıp bir şekilde kaçmayı başarmış, yolda baygın düşmüş, at ise onu şifacı Keeley'in evinin önüne kadar getirmeyi akıl etmiştir. 

Keeley ise Fahişe damgası yediği için McDonald klanından kovulmuş tek başına yaşamını sürdürmeye çalışan ufak tefek bir kızdır. Bu yaralı askeri gördüğü anda ona vurulu ve onu tedavi etmeye başlar. Asker ateşler içinde yanarken sürekli sayıklayıp durur. Kıza bazen melek bazende şeytan olduğu söyler. Melek olarak gördüğü zamanlarda ise o haliyle bile kızı öpmeye ona sarılmaya falan çalışır. Kızda nasılsa fahişe damgası yedim ne olacak der ve tüm bunlara müsamaha gösterir.

Ve böylece aralarında bir aşk başlar. Ama evlenmek için engelleri vardır. Alaric, McDonald'ın kızı Rionna ile nişanlıdır. Ve evlenmek zorundadır. Çünkü klanlarının kaderi buna bağlıdır...

Kitap konu itibari ile bu şekilde ama yazarın tarzı öyle herkesin sevebileceği bir tarz değil. Çok fazla historical romance okuyan birine yeterli gelmeyeceği kesin. Ayrıca karakterler arasında insanın göz ardı edemeyeceği bir tutku vardı ve Alaric biraz köle-efendi oyunlarını seviyor gibi geldi bana. Bu tarz ilişkilerden hoşlanmıyorsanız eğer size itici geleceği kesin. Birde karakterler sürekli ölüm döşeğinde. Alaric ateşler içinde olmazsa Keeley, Keeley ateşler içinde olmazsa da Alaric ölümün kıyılarında dolaşıyordu. İkisinin hasta olmadıkları zamanlarda da, sürekli yataktalardı. Ayrıca kitapta çok bariz bir şekilde mantık hataları vardı. 

Yinede her şeye rağmen okudum bitirdim. Ve 2 mi 3 mü vereceğime bir türlü karar veremedim. En sonunda okurken en azından sıkılmadım diyerek 3 puanı hak ettiğine karar verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP