aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Gönlünü Kimseye Kaptırma - Celeste Bradley (Yalancılar Kulübü #1)

Aralık 13, 2014
Tür: Historical Romance
Goodreads Puanı: 3.99
Orijinal Adı: The Pretender
Sayfa Sayısı: 432
Baskı Yılı: 2012
Çeviri: Başak Yenici
Yayınevi: Epsilon Yayınları


RITA ödüllü yazar Celeste Bradley'den unutamayacağınız bir seri:

YALANCILAR KULÜBÜ KURAL #1: Gönlünü Kimseye Kaptırma Dik başlı güzel Agatha Cunnington kayıp kardeşi James'i aramak üzere taşradan Londra'ya gider. Elindeki tek ipucu Griffin imzasını taşıyan gizemli bir mektuptur. Ancak Agatha'nın amacı uğruna saygı duyulan evli bir bayanmış gibi sosyetede rahatça zaman geçirebilmesi için öncelikle bir kocaya ihtiyacı vardır...

Simon Rain gibi uzun boylu, zarif ve gösterişli birine. Sihirbaz olarak da bilinen Simon Rain Yalancılar Kulübü'nün bir üyesidir. Adamları birer birer komploya kurban gidince bunun sorumlusunu bulmaya çalışır ve ipuçları onu Griffin adlı kişiye götürür. Kılık değiştirerek Griffin'in metresi olduğuna inandığı Bayan Agatha Applequist'in evine girer ve çok geçmeden Yalancılar Kulübü'nün ilk kuralını ihlal ederek kendini bir anda genç kadının cazibesine kapılmış halde bulur. 

Bebekli bir ablayı ziyaret etmenin ve bir kaç günü onda geçirmenin faydaları işte. Ablam dinlenirken bebekte ayakta sallanırken boş boş oturmamak adına yanıma kendimi pek kaptırmayacağımı düşündüğüm ve ıngalamaların arasında bile eğer okumak istersem şurasını anlamadım diye dert etmeyeceğim bir kitap seçip ziyaretimi gerçekleştirdim. Sonuç ise oldukça eğlenceli bir kitabın uzun süredir kitaplığımda 'aldım ama artık ilgimi çekmiyor' bölümünde beklediğini öğrenmiş oldum. 

Kadın karakter çok enerjikti. Sürekli bir düşünce, sürekli bir hareket. Asla pes etmiyor ve istediğini alana kadar elinden geleni ardına koymuyor. Seviyorum böyle kadın karakterleri. :) Arada bir yazar işin dozunu kaçırmış gerçi. Eh buda bir kitap yani diyeceğiniz bir kaç sahne eklemiş fakat kitabın seyrini pek etkilemiyor. Genel olarak epey eğlendiren bir kitaptı benim için.

Erkek karakterimiz ise... Offf. Şimdi sevdim illaki sevmedim değil. Ama kendine acıyan erkekler pek tercihim değil. Okurken yine romantizmin dibine vuruyorsunuz ama eğlenceli veya baskın erkek karakterler daha ilgimi çekiyor. Kendisine acıyan ve geriye çekilen, sırf bu yüzden kıza da kendine de işkence eden erkek karakterleri bir güzel dövsek yeridir.

Tüm bunların haricinde ne ekleyebilirim başka? Hımm bakalım. Ah evet. Kesinlikle kitabın konusunu okumayın. Spoiler barındırıyormuş ben de sonradan fark ettim. Size şöyle özetleyecek olursam, Agatha'nın sevgili abisi bir süredir kayıp. Ve asker. Simon'un da adamları teker teker ortadan kaldırılıyor. Agatha abisini bulmak adına Londra'ya taşınıyor ve evli olduğunu söylüyor herkese. Simon'da Agatha'nın, adamlarını ortadan kaldırdığını şüphelendiği kişinin metresi olduğunu sanıyor. Halbuki abisi işte. Simon Agatha'yı araştırır, Agatha abisini. Yolları bir şekilde kesişir ve Agatha'nın türlü planlarıyla oldukça eğlenceli maceraların içine atılmaya başlarlar vs vs.. :)

Toparlayalım. Okunulası, eğlenceli, casuslu, içinde güçlü kadın karakter ve kendini ezikleyen bir hergele barındıran güzel bir kitaptı. Sosyete balolarıyla çok fazla içli dışlı olmuyorsunuz. Amaç zaten geçmişin o romantik anlarını size yaşatmak değil, aksiyon dolu ve tehlikeli hayatını gün yüzüne çıkarmak. Sıra ikinci kitapta. :)

3 yorum:

  1. Kitabı Kilerden 5 liraya almıştım geçen sene.Almamdaki en büyük etken ise kapağındaki Julia yorumu.Julia madem övmüş alıp bir okuyayım dedim.Hatun bu işi biliyor. :D
    Çok eğlenerek okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu kiler neden İzmirde de yoooooookkkk. :( Ağlamak istiyorum yaaa. :(

      Sil
    2. Burada da Tansaş yok canım. *-*
      Ama ordaki indirimler Kiler kadar oluyor mu bilemiyorum tabi. :)
      Umarım açılır.Bir buçuk liraya bile kitap aldığım oluyor bazen. :D

      Sil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP