"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Benim Uzak Yıldızım - Amie Kaufman & Meagan Spooner (Starbound #1)

Haziran 01, 2015

Tür:
Young Adult, Science Fiction, Paranormal
Goodreads Puanı: 3.96
Orijinal Adı: These Broken Stars
Sayfa Sayısı: 520
Baskı Yılı: 2015
Çeviri: Ebru Sürmeli
Yayınevi: GO! Kitap

O GECENİN, DEVASA UZAY GEMİSİ İKARUS'TAKİ DİĞER GECELERDEN HİÇBİR FARKI YOKTUR. Ta ki o büyük felaket gerçekleşene ve İkarus yakınlardaki bir gezegene düşene dek. Elli bin yolcu kapasiteli gemiden yalnızca iki kişi kurtulmuştur: Evrenin en zengin adamının kızı Lilac LaRoux ve genç bir savaş kahramanı olan Binbaşı Tarver Merendsen.

Binbaşı Merendsen, Lilac gibi kızların insanın başına beladan başka bir şey getirmediklerini uzun zaman önce öğrenmiştir. Lilac da, Tarver’ın kendi iyiliği için, onu kendisinden uzak tutması gerektiğinin farkındadır. Ama ıssızlığın ortasında hayatta kalabilmek için birbirlerine ihtiyaçları vardır. Açlık, soğuk ve vahşi hayvanlara bir de Lilac’ın duyduğu fısıltılar eklenince birbirlerine güvenmekten başka çareleri kalmaz. Ne var ki çok geçmeden, onları birbirlerinin kollarına iten bu trajediden büyük bir aşk doğar. Artık kurtulup kendi gezegenlerinde bir ömür ayrı kalmaktansa düştükleri bu ıssız gezegende birlikte olmayı tercih ederler.

Ama her adımda onları takip eden gizemli fısıltıların ardındaki gerçeği öğrenmeleriyle her şey bir anda değişir. Lilac ile Tarver o gezegenden ayrılsalar bile artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır.

Nefes kesen bilim kurgu üçlemesinin ilk kitabı, Benim Uzak Yıldızım, zaman ve mekân tanımayan sonsuz bir aşkın hikâyesi…


Kitap çok güzeldi. Çok tatlıydı. Çok akıcıydı. Üstelik tüm kitabı sadece iki karakterin götürdüğü düşünüldüğünde. Aslında bir bakıma tam benlikti. Çünkü fangirllük yapabileceğim Tarver'la hiç kopmadım. Sayfalar geçerken neden Tarver'ın bu kadar az sahnesi var diye yakınmama gerek kalmadı. Birde yazarlar en sevdiğimi yapıp bir bölüm Lilac'ın bir bölüm de Tarver'ın gözünden anlatmışlar olayları.

Bölüm başlarında Tarver'ın sorguya çekildiği anlardan kesitler vardı. Kitabın sonuna değil de bölüm başlarına konulması daha iyi olmuş. Hem arada soluklanmanızı sağlıyor, hem de kitaba farklı bir hareketlilik katıyordu.
Kitap bana göre üç bölümden oluşuyor. İlk bölüm -yaklaşık ilk 150-200 sayfası- Lilac'ın inatla Tarver'ı kendinden uzak tutması, uzun yürüyüşler ve engel olamadan birbirlerine güven duyarak yakınlaşmalarıyla geçiyor. Ve biraz... ımmmm, durağan gibi. Hani, hep böyle mi ilerleyecek kitap yaa puff falan da diyebilirsiniz. Aksiyon yok, merak uyandıracak bişey yok pek fazla. Sadece uzay mekiğinin düşüşü ve kurtarma ekiplerinin geleceği düşünülen yere yapılan yürüyüşler ile geçiyor.
İkinci bölümünde ise yavaş yavaş sonu merak etmeye başlıyorsunuz. Kurtulacaklarını biliyorsunuz illa ki ama nasıl? Gezegenin sırrını da merak ediyorsunuz. Karakterlerimiz bu bölümde daha da yakınlaşıyorlar. Yavaş yavaş umutları tükeniyor. Sadece ufak ama değer verdikleri şeyler sağlıyor devam etmelerini.
Üçüncü bölüm ise bana kalırsa malum sahnenin olduğu anla birlikte başlıyor. Kitabı okuyanlar anladınız ne demek istediğimi. :) O bölümde kitabı kapatıp okumaya devam etmek istemedim. Hatta bir ara kitabın sonuna bakmaya bile kalktım. Kendimi zor tuttum evet. Her duygu hat safhaya ulaşıyor bu bölümde. Kızgınlık. Şok. Merak. Kitaba devam etme arzusuyla birlikte duvara fırlatma arzusu. Mutluluk. Rahatlama. Ama bir yandan da ufak bir burukluk.
Sonra da kitap bitiyor işte. Gerçek aşkın karşısında kim durabilmiş ki bu ne olduğunu anlayamadığımız gezegen(ler) durabilsin. Yorumun sonuna doğru gelirken biraz da konusundan bahsedelim diyorum. Şöyle ki iki karakterimiz var. Hiperuzayda dönüp duran İkarus adlı gemide karşılaşırlar. Tarver, 18 yaşında bir askerdir. Çok kısa sürede Binbaşı rütbesini elde etmiştir. Lilac, gezegenleri yaşanabilir hale getiren oldukça nüfuzlu bir babanın kızıdır. Bir nevi prenses gibidir. 
Fakat İkarus, büyük bir sarsıntı geçirerek yörüngesinden çıkar. Herkes kaçış kapsüllerine doğru ilerlerken, Lilac izdiham yüzünden arkadaşlarından ve korumalarından ayrı düşer. Onu ezilmekten kurtaran da Binbaşı Tarver'dır. Birlikte adım attıkları kaçış kapsülünü ateşleyerek son dakika da İkarus'un kendisiyle birlikte onları da yok etmesini engellerler. Anlayacağınız üzere, elli bin kişilik uzay gemisinden kurtulan sadece iki kişidir. Çiftin düştükleri gezegende de onları, açlık, soğuk ve bilinmezlikler beklemektedir.

Benim kitabı sevmemi sağlayan şey, yoğun bir final haftasından sonra kafamı dinlendirebileceğim, ağır bir kurgusu ve karmaşası olmayan, okurken keyif de almamı sağlayan tarzıydı. Akıcılığıydı. GO! Kitabın bana kalırsa en başarılı kitabıydı -Yabancıyı henüz okumadım. Ağır bir kurgu bekleyenlere değil de keyif alacağım bir YA romanı okumak istiyorum diyenlere gönül rahatlığıyla önerebileceğim bir kitap Benim Uzak Yıldızım.

11 yorum:

  1. Böyle güzel alıntı yapmayı nereden öğrendin? <3
    (Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi'den esinlenilmiştir.) :P :D
    NOT: Bu kitabı bir an önce okumalıyım yım yım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CS6 sağ olsun. :D Her isteğimi karşılıyor. :))
      Not: Gerçekten bu kitabı bir an önce okumalısın. ^_^ Ben çok beğendim yaa. Ekstra özendim kitap için. :)

      Sil
  2. Of hala okuyamadım bu kitabı off offffffff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zaman da okuyabilmeniz umuduyla o zaman. ^_^

      Sil
  3. Bilmiyorum kitap belki biraz sıkıcı olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk ve beklenti meselesi bişey diyemem. :)

      Sil
  4. Inanamıyorum cidden malum olayin yaşandiği ani okuduktan sonra bi süre hareketsiz kaaldim resmen. Çok kaliteli bir kitap ama kalbim kirildi resmen ortasinda

    YanıtlaSil
  5. Şu an işgalçi adlı kitabı okuyorum. Yabancı kitabının devamı ... O kitabı bitirir bitirmez eksik parçayı alacagim . KESİNLİKLE <3 :-*

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabin 2 si ciktimi yada cikicakmi biliyor musunuz ??

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP