aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Kafes - Josh Malerman

Ağustos 12, 2015


Tür: Horror, Dystopia, Fiction
Goodreads Puanı: 3.93
Orijinal Adı: Bird Box
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2015
Çeviri: Aslı Dağlı
Yayınevi: İthaki Yayınları


2014'ün en çok ses getiren, haftalarca kendi türünde Amazon'da 1 numarada kalan, 16 ülkeye satılan ve Universal Studios'un film haklarını aldığı Kafes, şimdi Türkçe çevirisiyle raflarda!

This Is Horror Ödülü - En İyi Roman
Michigan Notable Book Ödülü
Bram Stoker Ödülü - En İyi İlk Roman Finalisti
Goodreads En İyi Korku Romanı Finalisti
James Herbert Korku Ödülü Finalisti
Shirley Jackson Korku Ödülleri Finalisti

"Bir oturuşta ve parmakların arasındaki çıtırtılar hissedilerek okunması gereken bir kitap. Buna benzer bir korku öyküsü şimdiye kadar hiç anlatılmadı. Josh Malerman bu işi biliyor."
-Hugh Howey-

"Çok iyi, çok başarılı ve doğrudan yazılmış büyük bir takdirle okuduğum çarpıcı bir roman. Josh Malerman, işini hızlı konuşan ve ne yaptığını bilen bir meleğin edasıyla yapıyor."
-Peter Straub-

"Tüyler ürperten bir ilk kitap. Malerman okuyucuyu soğukkanlı ve acımasız anlatımıyla diken üstünde tutuyor. Hitchcock'un Kuşlar'ı, Stephen King'in en iyi işleri ve Jonathan Caroll'la karşılaştırılmayı hak eden sarsıcı bir macera."
-Kirkus Reviews-

"Stephen King hayranları bayılacak."
-Publishers Weekly-

Dışarıda bir şey var…

Görülmemesi gereken korkunç bir şey… Ona atılan bir bakış kişiyi ölümcül bir deliliğe sürüklüyor. Ne olduğunu ve nereden geldiğini ise kimse bilmiyor.

Malorie ve iki çocuğu, olayların başlangıcından beş yıl sonra hayatta kalmayı beceren bir avuç insan arasındaydı. Nehrin kenarındaki terk edilmiş bir evde çocuklarıyla yaşayan Malorie, ailesinin güvende olabileceği bir yere gitmenin hayalini kuruyordu. Fakat onları bekleyen yolculuk tehlikelerle doluydu. Tek bir yanlış hamle ölümlerine yol açabilirdi. Ve onları takip eden bir şey vardı.

Bu bilinmeyene doğru gözbağının karanlığında yaptığı yolculukta Malorie sık sık geçmişi hatırlıyordu. Bilinmez tehlikenin karşısında bir araya gelerek hayatta kalmaya çalışan, kendisini de aralarına kabul ederek onu da kurtaran ev arkadaşları teker teker aklına geliyordu: Bir zamanlar yabancı olan bir grup insanın birer birer kapısını çaldığı evde kurdukları ortak hayat... Ancak sağ kalan ve kapılarını çalan insanlar arttıkça ortaya yüzleşmeleri gereken bir soru çıkmıştı: Herkesin aniden delirdiği bir dünyada kime güvenilebilirdi?
(Tanıtım Bülteninden)


Korku türünde pek fazla kitap okumam ben. Hatta hiç okumam.  İlk ve son deneyiminden sonra, yaklaşık 2 sene kadar ışıksız uyuyamaz hale gelmiştim. Bu sebeple Kafes’de beni ürkütüyordu. Başlamamak için direndim ama sonunda kendime engel olamadım. İlk korku romanı maceramdaki gibi korkmadım gerçi ama korkudan ziyade gerilim yönü daha ağır basan bir kitap olduğu için de olabilir. Yine de bir kaç gecedir kitaptan kesitler görerek uyanıyorum. Yalnız benim bu türe karşı ayrı bir hassasiyetim olduğunu da unutmayalım lütfen. Yani sizlerin de aynı benim gibi etkilenip etkilenmeyeceğinizi bilemem.

Kitabın konusuna değinme ihtiyacı hissetmiyorum. Ben daha çok işlenişiyle ilgili konuşacağım. Kitaba başlamadan önceki ufak bir tereddüdüm vardı. 'Karakterin gözleri hep bağlıysa bana çevresini nasıl anlatacak? Sadece iç seslerini mi dinleyeceğiz, yoksa sürekli hatıralar arasında mı boğulacağız?' Bu şekilde çıkmış olsaydı epey üzülürdüm. Çünkü kitabı merakla beklemiş, her ne kadar beni ürkütse de hevesle başlamıştım.

Malorie çok güçlü bir karakter. Tüm korkularına ve güvensizliklerine rağmen. Ve onu bu kadar güçlü kılan da çocukları. Çocukları olmasa çoktan kafayı yerdi veya pes ederdi. Onlara verebileceği en iyi hayatı, en korunaklı hayatı vermeye çalışan bir kadındı.

Karakterin geçirmiş olduğu değişim ise çok ince işlenmiş. Bir anda ‘evet, artık yeni bir dünyadayız ve hemen buna uyum sağlamalıyız,’ diyen bir karakter değil kesinlikle. Zamana bölünmüş bir değişimi okuyorsunuz. Gittikçe güçlenişini, kendi başına yetmeye çalışmasını. Çocuklarını yetiştirmek için kendisine ne kadar sert bir kabuk ördüğünü. Her şeye rağmen korkusunu bir türlü yenemediğini. Normal olan budur çünkü. Hayatımızın çok uzun bir süresini, gözlerimiz açık, dertsiz tasasız yaşarken bir anda alt üst olması durumunda birçoğumuzun vereceği tepkileri veriyor. Bu da hikâyeyi daha gerçekçi kılıyor.

Hikâyenin özgün olması ve göz bağlarına rağmen yazarın bize ‘karanlıktan’ daha başka şeyler aktarabiliyor olması da ayrı bir başarıydı. Karakterlerin girip-çıktıkları her mekânı ve dünyanın yeni halini duyabiliyor, gözlerinizde canlandırabiliyorsunuz. Tabii her sayfada gözleri kapalı bir karakter de okumadığınızı dile getirmekte fayda var. :)

Kitapta havada kalan sorular da var. Veya yok da yazar bizi epey sinir edecek bir şekilde mi son yazdı bilemiyorum. Spoiler olmaması adına aklımdaki soruları elbette buraya yazamayacağım ama ikinci bir kitabı kesinlikle hak ediyoruz.

Korku romanı hastaları için Kafes'in onlara diğer kitaplara nazaran daha normal geleceğini söylemeliyim. Hiç korku romanı okumayanlar için ise iyi bir başlangıç olabilir diyorum. :) Çıtayı da çok fazla yükseltmeyin. Yükseltirseniz de 'vay efendim çok övdüler de kitabı ama öyle değilmiş, biz böyle bilmiyorduk' diyerek kitaba hak ettiği değerden daha azını vermeyin. :)

Bana kalırsa kitaba bir şans verin. Kaybedeceğiniz tek şey güzel rüyalarınız olacaktır! :)

Not: Kafes'i okuyup okumamakta hala kararsızsanız tanıtımına ve ön okumasına ulaşmak için şurayı tıklayabilirsiniz. :)

72 yorum:

  1. Yorum gelmiş, yaşasın! :D
    Bu tür bana pek hitap etmiyor o yüzden ne tepki vereceğimi bilmiyorum. Yani geceleri uykumun kaçmasını istemem :D Ama yine de bir yanım bir şans vermemi söylüyor, bilemedim :D
    Yorum için teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uykunu kaçıracağını sanmıyorum. :D Beni etkiledi tamam ama ben aşırı aşırı hassasım yani. Düşün o halde bile korkmadım. Sadece uykumdan uyandırdı. :D

      Bir kaç yorum daha bekle istersen. Öyle karar verirsin. :)

      Sil
    2. Canim kotu bir sey olarak dusunme belki de dısaridaki seyler cok guzel insanlar o yuzden kor oluyor :)

      Sil
  2. 1-2 saate elimde olacak kitap kısmetse, gelir gelmez yapışmayı planlıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu merakla bekliyorum bakalım. :))

      Sil
    2. Ah ben bu kargo şirketlerini ne edeyim! Hala gelemediler :/

      Sil
    3. Hangi siteden aldın? Hangi kargo firmasıyla geliyor? :D

      Sil
    4. Kitap Yurdu'ndan aldım. MNG kargoyla geliyor. Kargo bana çok yakın bir şubeden sabah 9'da yine bana çok yakın bir şubeye yollandı. Ve hala yolda yahu!

      Sil
    5. Yurtiçi ücretsiz kargo değil mi ya neden o firmayı seçmedin ki? :D MNG hep sorun yaşadığım bir diğer firma. :D Burada düzgün çalışan kargo firmaları sadece yurtiçi ve ups. :D

      Sil
    6. Bu konularda yeniyim biliyorsun. Ücretsiz olan MNG idi. Bende onu seçtim. Zaten bölünmüş siparişti, ilk kısım sorunsuz gelmişti ama 2. kısım 1 gün gecikti. Neyse ki kavuştum kitabıma ;D

      Sil
    7. Aaaa kitapyurdu bölünmüş siparişte mi yapıyormuş. Bana hiç yapmıyorlardı yaa. Gecikme oldu mu bekliyordum diğer kitaplar temin edilene kadar.

      Sil
    8. Ön siparişteki kitaplar geç temin edileceği için, temin edilenler gönderilecek mi diye mesaj atmıştım siteye. Onlarda siparişin bölüneceğini söylediler. Düzenli bir uygulama mıdır bilmiyorum.

      Sil
  3. Ne çabuk yorum gelmiş, hızına yetişilmiyor gerçekten :D
    Kitabı çoook merak ediyorum ama hem hali hazırda uymaya çalıştığım yaz okuma şenliğinden sapmak istemiyorum hem de birazcık tırsıyorum :D
    Geceleri uyuyamamayı, kendi gölgemden korkmayı göze alırsam güz okuma şenliğinde okumaya çalışacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar da korkunç bi roman değil yaa. :D Ben bile korkmadım yani. :D Sadece bir kaç gecedir uykularım bölünüyor o kadar. :D

      Sil
    2. O zaman sana güveniyorum :D
      Bu arada Mid-Year Book Freakout: 2015 Edition adlı bir tage etiketledim seni, umarım sorun değildir :>
      http://periodiclibrary.blogspot.com.tr/2015/08/mid-year-book-freakout-2015-edition.html

      Sil
    3. Neden olsun ki? :D Hemen yapacağım, teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. Merhabalar saçma olabilir ama kitapların renkleri farklıuresimde gördüğüm kadarı ile bu kitabın serisi olabilir mi? Bildiğim kadarıyla Malerman'nın ilk kitabı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır. Tek kitap, çift kapak. :) Siyah olan dış yüzeği. ^_^

      Sil
    2. Kitabın sonu nasıl bitiyor yani demek istediğim devam kitabı olacak şekilde mi bitiyor?

      Sil
    3. Devam kitabı olacak şekilde değil de hava da kalan sorularla bitiyor.

      Sil
    4. Devamı çıktı :))

      Sil
  5. Kitap gerçekten çok ilginç geldi ve korku gerilim okuduğumda yarıda bıraktığım kitaplar olmuştu. Acaba bunu korku ve gerilimde yeniden başlamam için önerir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korku değil. Gerilim. Ama okunabilecek seviyede. Rahatlıkla okursunuz bence. Hatta korku-gerilim türüne başlamak isteyenler için güzel bir ilk kitap olur. :)

      Sil
  6. Yorum için teşekkürler.Kafes şu sıralar okumayı düşündüğüm bir kitap, kapağı beni kendine çekti tabii korku-gerilim türünü seviyor olmamın da etkisi büyük :)

    YanıtlaSil
  7. "Korku türünde pek fazla kitap okumam ben. Hatta hiç okumam. İlk ve son deneyiminden sonra, yaklaşık 2 sene kadar ışıksız uyuyamaz hale gelmiştim." Korku kitaplarını bayılarak okuduğum için seni o denli korkutan kitabı merak ettim, söyleyebilir misin acaba? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece Yarısını Dört Geçe olması gerek. Ama okuduğum ortam da şu şekildeydi; koca yazlık evde yalnız, saat yarımı geçmiş ben veranda da oturuyorum. Tek ışık kaynağı verandanın lambası. Ve 16 yaşlarındayım. :D Ben kormayım da kim korksun. :D

      Sil
    2. Ben normalde korku filmlerinden de korkmuyorum ama senin yerinde olsam korkardım sanırım. ::D İnternetten baktım bayağı kalın bir kitap sanırım, yine de önerir misin? :D

      Sil
    3. Eh korku filmlerinden bende korkmuyorum. :) Ama Stephen King'in kitapları dediğin zaman arkama bakmadan kaçıyorum. :D Adam gerçekten sağlam yazıyor. Öneririm yani. :)

      Sil
    4. Stephen King'ten sadece Carrie'yi okudum onu da aşırı beğenmiştim ama daha sonra nedense hiç okuyamadım. Önerini dikkate alacağım kitabı merak ettim, teşekkürleer. :D

      Sil
  8. Ya bu kitabi okumayi cok istiyorum ama okumaya korkuyorum cunku korku filmlerinden ve kitaplarindan korkuyorum - hıı ne kadar korktugun belli o yuzden mi salak gibi gecenin bir yarisi odada tek basina sessiz bir sekilde Bir Sirp Filminin konusunu okudun da geceleyin uyuyamiyorsun ? - neyse ditecegim sey su kitap cok mu korkunc

    YanıtlaSil
  9. Kitabı henüz bitirdim,tabii ki erkek arkadaşımın hediyesi olması da okumam için ayrı bir heyecan verici ayrıntıydı. Kitabı otobüsün en arkasında ve gece yolcuğu sırasında okumaya başladım ve yol yorgunu olmama rağmen eve adım atar atmaz kitabı okumaya devam ettim. İnanılmaz akıcı olduğunu itiraf etmeliyim. Ben daha çok korkuyu seviyorum; tek başına gerilim bana yetmediği için birazcık korku filmleri soundtrackleri de kitaptan ciddi şekilde ürkmeme sebep oldu ama ben kendim ürkmek istiyordum o ayrı. Her neyse kitap hakkında söyleyebileceğim en önemli yorumlardan biri kesinlikle filmini heyecanla bekliyorum. Normalde kitaptan film yapılarını sevmem.( Veronika ölmek istiyor.)Ama bence bu kitap hem bir film hem de ikinci bir kitabı hak ediyor bence. Bir kere inanılmaz (yani bence) büyük bir soru işaretiyle bitti.Üzüldüğüm anlar oldu,gözlerimin dolduğu,bazen bazı karakterleri boğazlamayı istediğim anlar falan ama yine de bunların hepsi bence. Gerçekten okunmayı hak eden bir kitap yine de. Renklerin ve zevklerin tartışılmayacağını bildiğimize göre bence bu kitap güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de aslında bir de oyunu yapılsa çok güzel olur. *-*

      Sil
  10. Yorumun çok güzel.Ancak anlamadığım bir şey var tek kitap mı bu yani sonu etkileyici değilse ne diye okuyayım ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu etkileyici. Hatta acımasız bile diyebilirim. Yani yazar, dünya bundan sonra karanlıkta. Bunu kabul edine getirmiş. Sadece hava da kalan sorular vardı. Dünya'ya ne oldu? Her ne kadar artık insanlar gözlerini açmadan hayata devam edecek olsalar da kurtulma umutları var mı? vs.. gibi sorular kafanızı kurcalıyor.

      Sil
  11. Pek fazla Kitap okuyan biri değilim ama bu kitap bir harika 2 günde bitirdim ve 1 hafta boyunca düşündüm etkili ve cok sürükleyici

    YanıtlaSil
  12. yeni bitirdim gerçekten akıcı bir anlatım çevirmenini de ayrıca tebrik etmek gerek ..Umarım devamı yazılır sabırsızlıkla bekleyeceğim

    YanıtlaSil
  13. Kitap Sizi Etkiliyo Ama Yani O kadarda uykudan uyandırıcak kadar felan deil bence.

    YanıtlaSil
  14. Yıllar da geçse bu kitabın bende bıraktığı etkiyi unutamayacağım sanırım.
    Bu hem iyi, hem de kötü bir yorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun, kitabın seni nasıl etkilediğine bağlı olarak değişkenlik gösteriyor sanırım. :D

      Sil
  15. 18.bölümdeyim şuan gerilim git gide artıyor ve evde yanlızım :(

    YanıtlaSil
  16. 18.bölümdeyim gerilim git gide artıyor..Evde yanlızımmmmm :(( kitabı bıraktım fakat korkuyorum tavsiyem, "güneşli günlerde okuyun." ^_^

    YanıtlaSil
  17. 18.bölümdeyim şuan gerilim git gide artıyor ve evde yanlızım :(

    YanıtlaSil
  18. saçmasapan akıcı insaların kaflarını karştırmaktadır

    YanıtlaSil
  19. Müthiş bir kitap ama bn korku filmlerinden de kitaplarından da korktuğum için 17.bölüme gecicem ama korktuğum için gecemiyorum ve sanırım okumayı birakicam

    YanıtlaSil
  20. Müthiş bir kitap ama bn korku filmlerinden de kitaplarından da korktuğum için 17.bölüme gecicem ama korktuğum için gecemiyorum ve sanırım okumayı birakicam

    YanıtlaSil
  21. Yeni bitti :) taysiye edilir .. heycan verici çeviri mükemmel sanki yaşıyor gibisiniz.. tasvirlerde güzel. Okumaya değer... devamı gelecek gibi eksik bi son olmuş :) yazar çok acimasiz 😀

    YanıtlaSil
  22. Bu kitabı Tüyap Kiatap Fuarı'nda almıştım. Şu elimdekiler bir bitin hemen okumaya başlayacağım :D

    YanıtlaSil
  23. Kitabı iki günde oturup bitirdim. Dün gece kabusla uyanıp bir daha uyuyamadım.işte bile kitabın etkidinde kaldım.Tamam güzel ve sürükleyici bir kitap Ama Uykunuz bölünmesini istemiyorsaniz okumayın:)

    YanıtlaSil
  24. Kitabı dün bitirdim harika bir anlatıma sahip ayrıca korkunç değilde sadece ürkütüyor biraz. sanki izleniyormuş gibi hissediyorsunuz, şayet ben uyurken hep izlendiğimi hissettim.. asla ama asla sonunu tahmin edemiyorsun, hiç ummadığın bir şey oluveriyor mesela, olur dediğin şey ise asla gerçekleşmiyor. ben kitaba bayıldım fakat aklımda bir çok ta soru kaldı. mesela daha sonra ne olacak? Gery'e ne oldu? o gece o evde neler yaşandı? gibi.. kitabın 2. si gelir mi bilmiyorum ama umut ederek bekliyorum...

    YanıtlaSil
  25. Sanırım ilk defa gerilim türünde bir kitap okudum ve tek kelimeyle bayıldım. 2 günde bitirdim kitabı. Dün gece uyumadan önce baya tırstım sanki odada yalnız değilmisim izleniyormusum gibi geldi uykuya dalana kadar epey zorlandım. Yine de okuduğuma kesinlikle pişman değilim. :D Başlamak isteyip de kararsız olanlara tavsiye mutlaka okuyun.Sonunda bazı şeylerin daha fazla aydınlatılmasını beklerdim açıkçası ama belki de 2.bir kitap gelecektir. :))

    YanıtlaSil
  26. Bu kitabı seven arkadaşlar Nicola Kidman Others filmini izlemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  27. Kitabı sipariş etmiştim yarın elimde olur. Korku da okuyorum ama gerilimi daha çok seviyorum. Ön okumayı açtım. İlk bölümü okudum. Tek kelimeyle MÜ-KEM-MEL! Kitabın gelmesi için sabırsızlanıyorum

    YanıtlaSil
  28. Gerçekten çok güzel bir kitap. Ama sonunda kafada çok soru işaretı bırakıyor. İkinci bir kitap çıkmalı bence. Ama gerçekten çok akıcı ve sizi sıkmayan bir anlatımı var kitabın. Bir de kitabın son bolumlerinde keşke ölmeseydı dediğiniz karakterler ve çözemediğiniz bir kaç olay oluyor yani benim için öyle olmuştu mesela bir adam hakkında yoksa herşeyi yapan bu adam mı yaratık bu adamın içinde mi falan gibi sorular kaldı aklımda ama kesinlikle okunması gereken bır kitap :D

    YanıtlaSil
  29. kitabı elime aldım bi gün içerisinde bitirdim . nefesiz okudum yani öyle birşey . kurgu anlatım konu üslup tek kelimeyle müthişti bunlardan dolayı yazarı tebrik mi edeyim , yoksa sonunu havada bıraktığı için küfür mü edeyim bilemedim . benim aklımda bir sürü soru var kim bu 'yaratıklar' nerden gelmişler , iyiler mi kötüler mi neye benziyolar tövbe yarabbim ölcem meraktan yok mu ikinci kitap ?

    YanıtlaSil
  30. kitabı elime aldım bi gün içerisinde bitirdim . nefesiz okudum yani öyle birşey . kurgu anlatım konu üslup tek kelimeyle müthişti bunlardan dolayı yazarı tebrik mi edeyim , yoksa sonunu havada bıraktığı için küfür mü edeyim bilemedim . benim aklımda bir sürü soru var kim bu 'yaratıklar' nerden gelmişler , iyiler mi kötüler mi neye benziyolar tövbe yarabbim ölcem meraktan yok mu ikinci kitap ?

    YanıtlaSil
  31. Sürekli gerilim, korku filmi izleyen biri olarak bu kitabı okumanızı öneririm.Gözler bağlı olduğu için etraftaki her şeyi sanki içindeymiş gibi yaşıyorsunuz.Kitap okumayı hiç sevmem ama eşimin hediyesi olduğu için başlayayım dedim ve elimden hiç bırakamadım.Evde herkes uyuduktan sonra okuyordum.Kitabın sonunun böle bitmesi bence iyi oldu aksi halde bu varlıkları yazarın bize anlatması belkide bazılarımız için hayal kırıklığı olabilirdi.Bazı karakterlere ne olduğu belli değildi ama benim tahminimce onlar deli olduğu için bu durumdan etkilenmiyorlar.Kimine göre mutlu sonla bitti kimilerine göre karamsar bitti hikaye.Ama en önemlisi de herkes kendi korktuğu varlığı hayal etti kafasında..

    YanıtlaSil
  32. Korku ve gerilim türü dizi filmlerden hoşlanan biri olarak bu kitabı beğendim.Çok fazla kitap okuyan biri değilimdir ama bu kitabı elimden bırakamadım.Çok akıcı tempo hiç düşmüyor ve kendinizi direk olayın içinde hayal edebiliyorsunuz.Bazı karakterlere ne olduğu belli değil demiş arkadaşlar ama yazar o kişilerin nasıl bir insan olduğunu bize anlatmış ve doğal olarak o kişiler bu olaylardan etkilenmediği belli.Kitabın sonu kimine göre mutlu son kimine göre hüzünlü bitiyor.Ayrıca bu varlıkların ne olduğu sonunda belli olsaydı emin olun çoğumuz mutlu olmazdık.Her okuyan kendi kafasındaki varlıkları canlandırıyor ve bu son kitabı daha gizemli hale getiriyor.

    YanıtlaSil
  33. Uzun zamandır yorum yapan olmamış ben yaklaşık 6 saatte okudum. çok akıcı sürükleyici. tamam yeter okumayım biraz da yarına kalsın diyemiyor insan. gerildim ama korkmadım. gece de rüyama gireceğini sanmam. stephen king okuru olarak korkmaktan ziyade insanı bilinmeyen geriyor diyebilirim. sonu hakkında şaibeli yorumlar gördüm. evet sonu açık kalmış gibi duruyor ama aslında değil. neticede sonunu yine de karanlık bir dünyada ama aynı zamanda aydınlık bir çatıda geçiereceklerini bilmek güzel. spoiler yapmayayım okumayanlar için.
    ancak yaşınız küçükse ve gerilim filmleri dahi sizi etkiliyorsa okumak için birkaç sene bekleyip rafınızda tutabilirsiniz. Herşeyden önce tek bir içgüdü ile yazılmış. Hayatta kalmak. hayatta kalmak insanın en derin içgüdüsüdür. yaşadığımız onca zorluğa rağmen tutunacak illaki bir sebep buluyoruz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. Ben Kitabı okudum korkmadım fakat etkilendim örnek: aile bireylerinin öldüğü yer TOM'Un ölümü beni çok etkiledi

    YanıtlaSil
  35. uykunu kaçıran kitabın adı nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stephen King'den bir romandı. Sanırım, Gece Yarısını Dört Geçe'ydi. :)

      Sil
  36. kurgusu güzel olsa da sonunun bağlanamadığından dolayı eksik kalmış bir yapıt olduğunu düşünüyorum... böyle biteceğini bilseydim okumazdım.

    YanıtlaSil
  37. daha sonuna gelmedim ama okuyorum :D Ohaa çok korkunç değil ama azcık geriyor okurken birde gece okuyorsanız :D

    YanıtlaSil
  38. Kitabı 2 günde bitirdim. Bazen bi ses duyduğumda gözümü öyle yumuyorum ki:) ama okuyanlardan bir tahmin isticem SİZCE O YARATIKLAR NE? yani son bölümde Malorie'nin göz bağıyla oynadığına gmre ruh gibi bişey olama olasılığını düşürdüm ama belkide yazarca ruhlar dokunabiliyor. Sonunda açıklamasını beklerdim heleki Gary pisliğinin onların ne olduğunu veye neye benzediklerini söylemesini. Olympiaonları gördüğünde "Düşündüğümden de güzelsin" falan dedi yani bilmiyorum kafam çok karışık okuyanlar sizce ne

    YanıtlaSil
  39. E hadi bari bende alayım o kadar övdünüz :)

    YanıtlaSil
  40. E hadi bari bende alayım o kadar övdünüz :)

    YanıtlaSil
  41. Kitap hiç iyi değil ya 30. Bölümde falan kitabın sonunu okudum böyle höhh geldi.. Bir çok korku romanı okudum ama bu gerçekten ne ufak bi ürperti ne de gerilim verdi o kadar çok sıkıcı konuşma var ki kitapta anlatamam yani büyük bi zaman kaybıydı benim için...

    YanıtlaSil
  42. Kitabın sonunda rickin yerindemi kalıyorlar artık ordamı hayatını yaşıyacak yoksa daha farklı bir sonlamı bitiyo

    YanıtlaSil
  43. Korku anlamında okuduğum ilk kitaptı ve sabahın köründe işe giderken yusuf yusuf olmadım değil ilk bikaç gün. Daha iyi bir sonu yada ikinci kitabı hakediyor okuyucular. Kurgusu harika okumya fazlasıyla değer...

    YanıtlaSil
  44. Kitap güzeldi okuyoruz okuyoruz sürüklüyor sonra sonuna bir geliyoruz saçma sapan böyle bitmemeliydi okuyucunun aklında cevapsız sorular olmamalıydı

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP