aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Kül Gibi Kar - Sara Raasch (Snow Like Ashes #1)

Ağustos 03, 2016
Tür: Fantasy, Young Adult,
Goodreads Puanı: 4.01
Orijinal Adı: Snow Like Ashes
Sayfa Sayısı: 392
Baskı Yılı: 2016
Çeviri: Bala Tanık
Yayınevi: Kırmızı Kedi

Kalbi Kırık Bir Genç Kız.
Korkusuz Bir Savaşçı.
Geleceğin Kahramanı.

Meira hiç tanımadığı bir dünyayı kurtarabilecek mi?

“Kül Gibi Kar, baş döndürücü bir fantastik dünyadaki unutulmaz karakterleri anlatan, sayfaları hızla çevirmeme sebep olan, nefes kesici bir hikâye. Daha fazlasını istiyorum!”
– Morgan Rhodes

“Yeni bir dünya, büyük bir macera ve ilk aşkın harmanlandığı benzersiz bir fantastik kahramanlık öyküsü.”
– Booklist


Devamını nerede diye rafa kaldırılan bir kitap daha, Kül Gibi Kar. Biraz karmaşık bir dünyası olduğundan keyif almakla almamak arasında kaldım ara sıra. Biraz da yeterli bulmadığım noktaları vardı fakat bir ilk romandan beklenebilecek düzeydeydi. Yine de sevdim kitabı, yetersiz bulduğum noktalar bu gerçeği değiştirmiyor. Yetersizliklere de değinecek olursak:

Yazardan mı yoksa çevirmenden mi kaynaklı olduğunu anlayamadığım kopukluklar vardı kitapta. Okurken birkaç yerde yazarın ne demek istediğini anlayamadığım, üzerinden birkaç kez geçme ihtiyacı hissettiğim noktalar. Sanki bir ara yazar, 'sihrin' sadece Mevsim Krallıklarında olduğunu bu yüzden Ritim Krallıklarının onlardan nefret ettiğini söyledi? Yada ben yanlış anladım işte bilemiyorum. Sonuçta 8 tane krallık var ve hepsinde de sihir var.

Ana karakter Meira'nın da hislerinde sallantılar oluyor ve ben bu sallantılar arasında kendimi kaybolmuş hissediyorum. Karakterin içine pek girebilmiş değilim. Diyalog yokluğunda da yazarın bize dünyanın işleyişi yerine daha çok çevreyi aktarmaya çalışmasını yetersiz buluyorum okurken. Her zaman farklı bir dünya yaratıyorsan o dünyanın bize tanıtılmasını taraftarıyım. Tabii bunu dengeleyerek aktarmalı okuyucuya. Hem betimlemeler hem de dünyanın tarihi, işlenişi... Hepsi serpiştirilmeli hikayeye.

Yine de farklı bir hikaye okuduğumu satır satır hissettirdi yazar bana. Orijinal bir kurgu barındırıyor içinde. Dört mevsimi belirgin yaşayan ve sadece tek mevsimi yaşayan krallıklar. İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış. Ana karakterimiz ise Kışlı. İlkbaharın gazabına uğramış bir krallık. Küllerinden yeniden doğmaya çalışan krallığı ve üç beş kıvılcımın tekrar harlamak için verdiği çabayı okumak oldukça keyifliydi.

Sanırım son zamanların en başarılı değil ama en orijinal kurgusu olduğunu dile getirmekte fayda var. Üstelik birçok sitede 13 TL gibi komik bir fiyata satıldığı için bana kalırsa şans vermekte çekinmeyin. Orijinal kapakla bu kadar uygun bir fiyata kitabı bizlerle buluşturduğun için Kırmızı Kedi, cansın. Umarım devamı kısa zamanda gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP