aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Belki Bir Başka Hayatta - Taylor Jenkins Reid

Mart 23, 2017

T.J.R. Yabancı Yayınları'nın Romance kategorisinde en sevdiğim ve başarılı bulduğum yazarlarından biri. İlk kitabı, "Sonsuza Dek, Ayrı" içime işlemişti ve çok sarsmıştı beni. Belki Bir Başka Hayatta'yıda çok sevdim. Yanılmadım. Seveceğime inanıyordum ve aksi olmadı. İlk kitap kadar sarsıcı değildi tabii ama bunda konularının farklı olmasının çok büyük etkisi var. 

Yazar aslında beni sinir ediyor ama kendine de bağlıyor bir şekilde. Nasıl beceriyor bunu bilemiyorum. Ele aldığı konuları öyle farklı şekilde aktarıyor ki okuyucuya. Sanırım insanı bağlayan yönü de bu oluyor. Klişe bir konu bile işlese kendi imzasını atmadan bitirmiyor kitabı. Bir tat farkı alıyorsunuz mutlaka.

Belki Bir Başka Hayatta'yada dönüp baktığınızda aslında, başka romanlarda da bulabileceğiniz bir aşk hikayesini konu alıyor. Ama onu farklı kılan şey ise; aynı karakterin hikayesini bize 2 farklı versiyonda sunması.

Her bir bölümde diğer Hannah'a geçiyoruz. Verdiği farklı iki kararın hayatını ne yönde şekillendirdiğini ve her iki hayatında da ruh eşini bulmasını okuyoruz. Her iki hikaye de doyurucu ve sürükleyici işlenmiş. Karakterleri kusursuzluktan uzak, hata yapabilen karakterler. Bu da onları daha gerçekçi kılıyor. İçimizden biri gibi. Belki bir parça düşünce yapılarında kendinizi bulabileceğiniz karakterler gibi.

Kitabın bana kalırsa en vurucu tarafı da insana şu soruyu sordurtması: Ruh eşi diye bir şey var mı gerçekten?


Ya hayatta mümkün olan her şey, bir şekilde gerçekleşiyorsa?
"Olur mu, olmaz mı?
Beni eve bırakmasına izin verirsem, bu beni mi, yoksa onu mu daha fazla etkileyecekti?
Önce Ethan’a, sonra da Gabby’ye baktım.
Hayat uzundu ve karşımıza sonsuz sayıda fırsatlar çıkarıyordu. Bu tür ufak kararların önemsiz olduklarını, ne yaparsam yapayım sonunda olmam gereken yere varacağıma, kaderimin eninde sonunda beni bulacağını düşünürdüm.
Bu yüzden kararımı…"


Sonsuza Dek, Ayrı ve Evet, Dedikten Sonra romanlarının çoksatan yazarından kaderimizin verdiğimiz kararlara bağlı olduğunu gözler önüne seren nefes kesici bir roman.
Gece yarısından hemen sonra en yakın arkadaşı Gabby, Hannah’ya gitmeye hazır olup olmadığını sormuştu. Kısa bir süre sonra da Ethan, eğer kalmak istiyorsa Hannah’yı daha sonra bırakabileceğini söylemişti.

Hannah, Gabby ile giderse hayatı nasıl bir yöne gidecekti? Peki ya, Ethan ile kalırsa?
Farklı bölümlerle eşzamanlı ilerleyen hikâyede, Hannah verdiği farklı iki kararın sonuçlarını yaşıyordu. Birbirinden tamamen farklı iki sonuç. Bu iki alternatif gerçeklik yaşanırken Belki Bir Başka Hayatta kader ve gerçek aşk ile ilgili soruları aklımıza getiriyor: Kader diye bir şey var mı? Şans, hayatımız üzerinde ne kadar etkiye sahip? Ve belki de en merak uyandıran soru: Ruh eşi diye bir şey var mı?
Hannah olduğuna inanıyordu. Ve her iki hayatta da onu bulduğuna… Peki ya siz?

“Taylor Jenkins Reid kıvrak bir zekâyla, gerçekten hissedebileceğiniz duyguları kaleme alan bir yazar.”
–Sarah Jio

“Eğlendirici ve öngörülemez; Reid hayatta mutlu olmak üzerine inandırıcı bir hikâye sunuyor.”
–Kirkus Reviews, Starred Review

“İçinde ters köşe olan romantik bir hikâye arayanlar hayal kırıklığına uğramayacaklar.”
–Library Journal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP