aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Manga Yorumu: Black Bird

Haziran 15, 2014



Tür: Manga, Shoujo, Romance, Fantasy, Comedy 
Batoto Puanı: 4.41
Orijinal Adı:  ブラックバード
Cilt Sayısı: 18
Baskı Yılı: 2007
Çeviri Grubu: Mabushi Majo
Manga-ka: Sakurakouji Kanoko


Tuhaf yaratıkların ve büyünün var olduğu, bizimkiyle kesişen bir dünya vardır ve çok az kişi tarafından görülebilmektedir. Misao Harada da bu dünyayı görebilen insanlardan biridir ve doğrusu bundan hiç hoşlanmamaktadır. Elinden geldiğince özel yeteneğini görmezden gelmeye çalışarak normal bir lise hayatı sürdürmeye çabalamaktadır.

Günün birinde Misao, bir yaratığın saldırısına uğrar ve çocukken karşılaştığı Kyo’nun aniden ortaya çıkması sonucu kurtulur. Ancak Kyo’nun ortaya çıkışı ve Misao’nun kendisi hakkında öğreneceği gerçekler artık normal bir lise hayatı hayallerinin de suya düşmesi demek olacaktır. 


Son bir aydır elime kitap sürmüyorum. Bunun iki sebebi var. Birincisi Ateş serisinin nihayet sona ermesiyle canım kitap okumak istemez oldu. Çünkü biliyorum bu seri kadar tatmin edemeyecek beni hiçbir kitap. İkincisi ise, kendimi mangalara kaptırmış olmam. Öyle bir daldım ki manga deryası içine çıkamıyorum. Okumadan duramıyorum. Sürekli yeni manga arayışı içindeyim. Çocukluğumdan beri animelere karşı hep bir zaafım vardı. Ama mangaların animelerden daha zevkli olabileceklerini bilmiyordum! Sadece animelerden değil, romanlardan bile eğlenceli olanları var. Özellikle Japon mangaları! Şuan yorumlamak istediğim manga da bir Japon mangası. Okuduğum bir çok kitaptan daha eğlenceli. Ve 5 puan verdiğim tek manga. 




Daha önce hiç okumayanlar için, bu seri ile başlamanızı tavsiye ederim kesinlikle. Toplamda 18 ciltten oluşuyor. Ve MabushiMajo çeviri grubu tarafından 6 cildi Türkçeye çevrilmiş. Gerçi az biraz grameri olanlar bile İngilizce olarak okuyabilirler mangayı. Ben çok bunalıyorum İngilizce okumaya kalktığım zaman bir şeyleri. O yüzden 7. cildin yarısında falan bıraktım çeviri grubunu bekliyorum bakalım. :)


Karakter çizimlerini -okuduklarım arasında- en başarılı bulduğum manga Black Bird. Hele o hareme ne demeli? :) İnsan bakmaya doyamıyor. Kitap karakterlerine aşık olur gibi hepsine tek tek aşık olası geliyor insanın. xD Hepsini özene bezene çizmiş mangaka resmen. O bıdıklara da bitiyorum. Mangayı okurken o paytak paytak yürüyüşlerini sanki izliyormuş gibi hissediyor insan. Elimi uzatsam bilgisayar ekranına sanki mıncırı vercem oralarını buralarını. :P :D

Şunların şekerliğine bakın yaaaa. Isırırım hepinizi. <3
Konu itibari ile de zevkle okuduğum bir manga. Sadece çizimler değil yani olay. Misao, küçüklüğünden beri kimsenin göremediği yaratıkları görür ve buda arkadaş edinmesini zorlaştırır haliyle. O minik şeytanlar sürekli olarak Misao ile uğraşır dururlar. Çocukluğundan edindiği tecrübeler sayesinde o yaratıklardan kimseye bahsedemez. En azından lise hayatını normal bir şekilde geçirebilmek ister ama işler istediği kadar da düzgün ilerlemez. Ne yazık ki çok istediği bir erkek arkadaşa bir türlü sahip olamıyordur. Yani kim yolda yürürken minik bir şeytana takılıp düşen, hiç yoktan arabanın önüne itilen bir kızla sevgili olmak ister ki? Tabii Misao'nun dünyasında olaylar bu şekilde ama dışarıdan görülen ise, düz yolda bile takılıp düşmeden yürüyemeyen, onunla çıkan bir kişinin başına her türlü bela getirebilecek uğursuz bi kız...


Çok mu dramatize ettim durumu şimdi? :D Hımmm.. Bakıyorumda öyle yapmışım aynen! :D Yani şu durumlarda bile sizi güldürebilen mangayı ne hale soktum. Rezilsin Kristal. -_- Bence sen daha fazla konusuna falan girme şu güzelim manganın da insanın okuyası varsa bile okuyamayacak kadar soğutma insanları. -_-  Öhöm öhöm... İç sesimin sesini dinleyip sizi daha fazla bunaltmayacağım anlatımımla. Onun yerine ne demek istediğimi ufak bi' bölüm ile göstermek istedim. ^_^ Daha tatmin edici olacağına eminim. xD

Resmin üzerine tık yapıp büyütebilirsiniz. :)
Daha fazla derinlere inmek istemiyorum. Her haliyle güzel ve okuması oldukça zevkli bir manga. Manga ne ki yeaaa okunur mu hiç öle şey. Onun yerine roman okurum daha iyi diyenlere tavsiye ederim. Düne kadar bende manga da neymiş canım gül gibi romanların yanında diye öter dururdum. Şimdi tükürdüğümü yalıyorum... Ve üstelik Kyo'muz da tatlı-sapık karakterlerden olunca, bu manga okunmasında ne yapıllssıııınnnnn! :)

15 yorum:

  1. Ben manga okumaya bayılım ki =) merak ettim bunu ama ben şimdi. =)
    eee bide dayanamadım ben seni yine mimledim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi mangaları okudun merak ettim şimdi. :) Goodreads'te işaretli falan varsa oturup inceleyeceğim. ^_^

      Hemen bakıyorum mim'e. :)

      Sil
    2. Goodreads`e pek işaretlemiyorum. Ben unutuyorum genelde =) En sevdiğim death note tabi ki de

      Sil
    3. Death Note'un animesini izlemiştim ben bi kaç bölüm. Sevemedim bir türlü onu yaa. :)

      Sil
    4. Animesini izlemedim bilemicem ama sevilmez mi o yaaa

      Sil
    5. Valla hiç sarmadı. Belki animesi güzel değildir. :) Mangasına da bir şans veririm ama... ama işte. :D Yine de çok umutlu değilim.

      Sil
  2. Ay çook merak ettim hemen okumaya başlayacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin okumalısın. :) Ben ayıla bayıla okuyorum şu mangayı. ^_^

      Sil
  3. Bu manga kesinlikle inanılmaz. İlerleyen bölümlerde neler oluyor neler.
    Senelerdir manga okuyorum ve tamamen tutku haline geldi bende. Şu anda o kadar çok takip ettiğim seri var ki çocuğunun konusunu unutuyorum bu yüzden:D Ama İngilizce okumaya alıştır kendini :( çevrilmeyen çok güzel mangalar var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama çok merak ettiim şimdiii. Gidip okusam mı ne yapsamm. :D

      İngilizce okumayada çalışıyorum artık. Çünkü büyük bir kıtlık içindeyim. :D Kısa tek ciltlik mangaları okuyorum genelde ki hemen sıkılmayayım. Black Birde tekrar başlarsam okumaktan sıkılır mıyım acaba? Offf gelde kurtul şimdi bu çelişkinin içinden... :D

      Sil
    2. Sıkılmazsın gibime geliyor. Hem daha önceden okuduğun için ne yazdığını da bilirsin aşina olur sana. Serilere de başlamanı tavsiye ederim. Bittiği için üzüldüğüm o kadar çok seri var ki yada yeni bölüm gelsin diye beklediğim :D

      Sil
    3. Çok gaza geldimmmm. Başlıyorum hemen. :D

      Sil
  4. okuduğum mangalar arasında en sevdiğim mangalardan birisi.ilk üçe girer kesin :)
    şimdi baktımda sadece 6 cilt okumuşum.sonunu çok merak ediyorum..

    YanıtlaSil
  5. Black Bird'ü ilk başlarda vay be süpermiş diye okurken bir süre sonra sıkmaya başladı.Çünkü sürekli aynı şeyler yaşanıyor.Olaylar hep şu şekilde: Misao her zamanki gibi birilerine inanır, mutlaka evine gider, bakar bu beni yiyecek sonra bir anda Kyo ortaya çıkıp onu kurtarır. Yakışıklı çocuklar içinde bir yere kadar yani! :D Tabi bu benim fikrim.

    YanıtlaSil
  6. Karen Marie Moning ates serisinden mi bahsediyorsun?? Anneemmm 40 yasinda ev teyzesiyim son kitabi okumuyorum bu rüya bitmesin diye bohuheee..Manga Webtoon derken çoluk çocuk ac kaldı, cok pis bağımlılık yapıyor hem de coook..

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP