"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Darynda Jones - Sağdan Birinci Mezar (Charley Davidson #1)

Şubat 05, 2014
  


Tür: Paranormal Romance, Humor 
Goodreads Puanı: 4.09
Orijinal Adı: First Grave on the Right
Sayfa Sayısı: 316
Baskı Yılı: 2012
Çeviri: Bilge Gündüz
Yayınevi: Doğan Kitap



Charley Davidson bir özel dedektif… Hem de cazibeli bir kadın. Ama bildiğimiz özel dedektiflerden ve tabii bildiğiniz cazibeli kadınlardan değil. O bir ölüm meleği. Henüz öbür dünyaya geçememiş ruhlarla iletişim kuruyor ve “ışığa gitmeleri”ne yardım ediyor. Doğrusu, ölülerle konuşma yeteneği, katilleri bulmakta da çok işine yarıyor…

Charley’nin bir de âşığı var… Ama kahramanımız adamı göremiyor. Sadece o çıldırtıcı dokunuşlarını hissediyor… Sık sık ve derinden…

Cazibeli dedektifimiz bugünlerde ne mi yapıyor? Cinayete kurban giden üç avukatın katillerini bulmaya çalışıyor… Herhalde sizi nasıl bir heyecanın beklediğini anladınız artık.

Sağdan Birinci Mezar’ı okurken çok eğleneceksiniz… Çünkü Charley'nin hayatında her şey var: Olağanüstü yetenekler, macera, gizem, görünmez ama iç titreten dokunuşlar, yani aşk…

“Charley’nin şeytani neşesi ve hayata karşı iştahı, paranormal roman okurlarına çok çekici gelecek ve sanırım ‘Ghost Whisperer’ dizisinin yasını tutanların kalbindeki boşluğu dolduracak.” Publishers Weekly


Yabancı bloglar da Alfa karakter yarışmalarında görmüştüm bu kitabı. 16 Karakterden son ikiye kalanlardan biri Reyes diğer ise <3 Ryodan'dı. <3 Tabi Ryodan birinci oldu ama neyse konumuz bu değil. Demek istediğim Ryodan'la son ikiye kalabilen bir karakter olduğu için acayip dikkatimi çekmişti ve o zaman çok içerlemiştim bu kitap niye bizde yok diye. Meğerse varmış da benim haberim yokmuş! Böyle bir kitabı nasıl gözden kaçırmışım çok merak ediyorum!

charley davidson
Kristin Kreuk as Charley Davidson
Sağdan Birinci mezarı okurken nedense aklımda sürekli olarak Anita canlandı. Aslında ne konu itibari ile ne de kitabın akışı itibari ile Anita'yla uzaktan yakından ilgisi yok. Sadece benim benzetmeme sebep olan ufak bir detayı var. Oda Anita'nın da polislerle birlikte çalışan zombi dirilticisi olması, Charley'in ise ölülerle iletişime geçen ve yine bu sebeple amcasına danışmanlık yapıyor olması. Her iki karakterin benzerliği sadece bu kadar yani.

         Garret başını kaldırdı; yüzündeki ifade ciddiydi, ama canın cehenneme sözleri düşünüldüğünde sandığım 
kadar öfkeli değildi. "Öncelikle" dedi sinirli bir sesle, "hala bu duruma alışmaya çalışıyorum, Bayan Baş Belası. Bana biraz zaman var."
"Hayır."
"İkincisi" dedi hiç duraksamadan, "bu konuda seninle konuşmak istiyorum."
"Hayır."
"Yani, nasıl işliyor?"
"İyi."
"Sürekli ölü insanlar mı görüyorsun?"
"İki hafta sonunda bir, bir de bayramlarda."
"Bilirsin işte, her yerdeler mi?"
"Kurbağanın kıçı su geçirmez midir?"


Charley Davidson, oldukça eğlenceli, espirili, zeki ve hazır cevap bir Ölüm Meleği. 5 yaşından beri ilk önce babası sonra da amcası için cinayetleri çözmelerinde yardımcı oluyor. Ölüm Meleği ve amcasının danışmanlığının yanı sıra hem babasının barında -polis emeklisi de kendisi o yüzden barı var- ona yardımcı oluyor hem de özel dedektifçilik oynayabiliyor.
reyes farrow
Nick Bateman as Reyes Farrow
Reyes ise onun ne olduğu belli değil. Yani tamam yalan söyledim ne olduğu belli ama anca kitabın sonunda öğrenebiliyoruz. O yüzden bende belli değilmiş gibi yapıyorum. Onun haricinde, Ölüm Meleğimizin rüyalarını süsleyen -romantik şeyler geçirmeyin aklınızdan baya bildiğiniz ateşli rüyalarının konuğu bu Reyes- gizemli bir karakter. Charley onu ilk defa, babasından öldüresiye dayak yerken görüyor. Ve onu kurtarmaya çalışıyor. Ondan sonra da bir daha hiçbir yerde birbirlerine rastlamıyorlar. Taa ki Charley'imizin ateşli rüyalarına dek. Ve Charley onu bulmaya karar veriyor.

Sağdan Birinci Mezar

İlk kitap biraz tanışma faslı gibi bir şeydi. Reyes'in ne olduğunu, Charley'in yeteneklerini, neler yapabildiklerini ve daha fazlasını öğreniyoruz. Yanlış anlaşılmasın kitap durağan falan değil. Kitabın içeriğini tamamlayan birde polislik bir olay var. Üç avukat aynı gece de aynı yöntemle öldürülüyor. Ve bu işin arkasını aramakta Charley'e düşüyor.

reyes farrow
...Reyes odadaydı. 
Pencerenin yanındaki karanlık sisi gördüğümde neredeyse tökezleyecektim. 
Sonra onu hissettim. Isısını, elektiriğini. 
Oda, gece yarısı kopan bir çöl fırtınası gibi kokuyordu.


Kitapta Charley sağolsun espiriler havada uçuşuyordu. Eğlenceli kitapları her zaman sevmişimdir. Bu kitabı da bu denli sevmemin yegane sebebi eğlenceli olması desem? Sanırım kimse inanmaz değil mi? Evet bende kendime inanmadım çünkü. Tamam kabul ediyorum. Bir parça eğlence ve bir parça Reyes. Böylesi daha dürüst oldu sanırım.

charley davidson

Ama sevmediğim kısımlarda oldu. Çok az. Bir kaç yerde editör hataları dikkatimi çekti. Onun haricinde hiçbir sıkıntımız yok kitabımızla. Gayet güzel anlaşıyoruz. Hatta ilk 50 sayfasındayken hemen ikinci ve üçüncü kitaplarda sepete eklendi. Yanına bu ay çıkmasını beklediğim diğer kitapların eklenmesini bekliyorlar. Ve elime geçince de son hız devam etmeyi düşünüyorum. Çünkü çoook acayip bir yerde bitiyor. Bunun ne olduğunu söyleyemem ama Reyes'le ilgili olduğunu söyleyebilirim.

Ve şöyle yorumuma bir göz atıyorum da bu kadar çok şey yazıp bu kadar boş yorum yapan bir ben mi varım acaba diye merak ediyorum. Safi gevezelik benim bu yaptığımda. -_- Kimsenin merak duygusunu uyandıramadığım belli. Ama tek bir şey söylesem ya da sorsam? Ağız sulandırıcı lezzetleri şeyleri seviyor musunuz? Peki ya eğlenmeyi? Kaliteli espirilere gülmeyi? Hem vahşi olup, hem de melek gibi olmayı başaran erkek Alfa karakterleri? Kendinden emin ve güçlü kadın karakterleri? O zaman bu kitap tam size göre! Hemen gidip gönül rahatlığıyla sipariş verebilir ya da kitapçınızdan ısrarla isteyebilirsiniz. ;)

Ha birde unutmadan, aşk üçgenlerini seviyorsanız, ilerleyen kitaplarda sanki aşk üçgenimsi gibi bir şey yaşayacakmışız gibi geliyor. :) Biraz yukarıda paylaştığım alıntıda ki Garret'le hem de.

Daha fazla resim için pinterest hesabımı ziyaret edebilirsiniz.

3 yorum:

  1. Kitabı bitirdim!!!!!!!!!!!
    Başlarda çok sıkıldım ama 70den sonra güzelleşmeye başladı.Reyes ah yaa ben en başından beri anlamıştım aslında.Charley'den daha zekiyim nihaha(kötü kadın gülüşü). :D

    Yalnız Reyes için hep hoooooootttt resimler seçmişsin yaaa. :D
    Ve Garret'in de Cahrley'e abayı yaktığı belli oluyor kitapta,tabi kızımız sürekli tersliyor onu ama umarım diğer kitaplarda sadece Garret'in tek taraflı platonik aşkını okuruz eğer Charley'de ona bir şeyler hissetmeye başlarsa çok sinirlenirim,hiç sevmiyorum böyle durumları. *-*

    Ve son olarak kimmiş bu Ryodan birde biz tanışalım. :D

    Umarım yayınevi seriye devam eder eğer bu da yarım kalan seriler arasına girerse feci üzülürüm. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl gördüysem ona göre resimler seçtim. :D Seçtiklerim az bile kaldı Reyes'in yanında. :D

      Garret'in olayı bambaşka. İlerleyen kitaplarda okudukça anlarsın. :D Hani şey... Neyse oku öyle öğren! :D

      Ryodan'ı tanımak istiyorsan o zaman ilk önce Barrons ile tanışmalısın. Ryodan onun arkadaşı mı desem ne desem. :D Ama onunda kendi kitabı var. ICED. Artemis yayınlarından çıkacak. Barrons gibi bir karakter Ryodan. Ahhhh aşkım depreşti yine. Çıksada artık kitap okusak. Nasıl merak ediyorum nasıl. :D

      Bende çok üzülürüm ama 1,5 senede bir çıkıyor neredeyse kitap. Hani belki Dexplus'tan çıksa tamam ama Doğan Kitaptan çıkıyor onlarda bu tarz kitaplara hiç öncelik vermiyorlar. :/

      Sil
    2. Haha. :D

      Yaa hani neyy? Mailden spoiler istiyorum yoksa feci şekilde meraktan çatlarım. :D

      Hmm anladım,bundan sonraki durağım da Barrons zaten bakalım onu da Reyes gibi sevecek miyim? :D
      Ateş serisinde de yer alıyor o zaman Ryodan.Onun kitabı çıkana kadar ben Ateş serisini anca okurum sanırım. :D

      Evet aralarda hep bir yıldan fazla zaman var.Bir sürü yeni kitap çıkarmışlar halbuki bu seriye de öncelik verebilirler.Zaten yayınlanan 8 kitap varmış,üçü çıktı geriye beşi kaldı bir yılda iki kitap çıkartsalar güncel seriye gelmiştik. *-*

      Sil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP