aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Dizi Yorumu: Pretty Little Liars

Mart 15, 2014

Yapım : 2010
Ülke :  Amerika 
Tür : Dram, Gizem, Gerilim 
IMDB Puan : 7.8/10
DP Puanı : 7.8/10 



Konusu

Bir arkadaş grubunun 5 kızını anlatır - Spencer Hastings, Hanna Marin, Aria Montgomery, Emily Fields ve Alison DiLaurentis. Bir pijama partisinde Alison kaybolur ve hiçbir yerde bulunamaz. 1 yıl sonra cesedi eskiden yaşadığı evin arkasında görülür.Cesedi bulununca diğer dört kız "A" adlı anonim birinden mesajlar alır, bunlar sadece Alison'ın bildiği sırları içeren mesajlardır.Cenaze töreninden sonra bile mesajlar almaya devam ederler. Ve bu sayede tekrar bir araya gelirler.

Yorum

Blogumla yaklaşık 3 haftadır ilgilenmiyordum. Açıkçası bir ara kapatsam mı acaba diye düşünmedim değil. Öyle garip bir dönemdeyim bu aralar. Kitap falan da okumuyorum. Kendimi dizilere adadım. Dönüp dolaşıp bugün hangi diziyi izlesem, yeni diziler çıkmış mıdır acaba, şu güzel midir, şans versem mi diye dolaşıp duruyorum. Konusuna, sezonuna, devam edip etmediğine takmadan sürekli yeni dizi arayışındayım anlayacağınız. Tek bir ortak noktada buluşuyor seçtiğim diziler. :) Şöyle eli yüzü düzgün tipler oynuyorsa eğer dizide o zaman buna şans vermeliyim bence diyorum. İşte Pretty Little Liars'ı da bu şekilde izlemeye karar verdim. Baktım kızları güzel falan tamam izlenir bu kesin dedim. Ama konusunun beni böyle bağlayacağını baştan bilseydim eminim tiplere bakmadan da izlerdim diziyi bir solukta.


Dizi, Sara Shepard'ın aynı adlı serisinden uyarlanmış. Seri 15 kitaptan oluşuyor. Sezonları da bol olsun inşallah diyorum buradan. :) Her bölümünde farklı bir heyecan, farklı bir maceranın içinde buluyorsunuz kendinizi. Sürekli bir hareket, sürekli bir bilmece. Anlayacağınız dizinin tek bir bölümünde bile sıkılmaya vakit bulamıyorsunuz. 


Yorumların çoğunda diziyi Gossip Girl'e benzeten çok olmuş. Açıkçası ben benzer bir tarafını göremedim. Pretty Little Liars daha çok gerilim, cinayet, ve sırlar üzerine kurulu. Ortadaki sırlarda kim kiminle olmuş kim kimi aldatmıştan ziyade insanı hapse sokabilecek sırlar. Dizide ki bilinmeyenimiz 'A'da tüm bu sırları kendi lehine kullanarak kızları sürekli olarak tehdit ediyor. Ve böylece bu 4 kız her geçen gün kendilerini daha da derine batmış bir halde buluyorlar. 


Bir yandan 'A'nın hedefi olmamak için uğraşıp dururlarken, bir yandan da onun kim olduğunu bulmaya çalışıyorlar. Ama farkında olmadan 'A'nın oyunlarının içine çekilip duruyorlar. Artık birbirlerinden başka kime güveneceklerini bilemez hale gelen bu kızlarımız, buldukları her ipucunda yine 'A'nın bir oyunumu olduğunu yoksa gerçek bir ipucumu bulduklarını bilemiyorlar. 


Dizinin her sezonun da oyunun ufak bir parçasını çözebilen kızlar, sona yaklaştıkça daha büyük tehditlerle karşı karşıya kalıyorlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP