aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

1. Kubilay Kitap Fuarı

Aralık 26, 2016
Çok geç oldu ama fuarla ilgili birkaç şey karalamak istiyorum.

Bildiğiniz gibi İzmir'de sadece bir kitap fuarı oluyordu. Oda taaa nisanda. Haliyle koca sene bu curcunayı özler vaziyette geçiriyorduk. Menemen Belediyesi düzenledikleri fuar alanını da ilk kez kitap fuarı olarak kullanmak istemişler. Biz kitap okurlarını çok memnun ettiklerini dile getirmek isterim en önce. Sonra memnuniyetsizliklerimi tek tek yazacağım zaten. 😂

Açılışını kaçırmak istemedim. Ve sabahın köründe kalkıp tee Menemene gittim. Heyecanlıydım epey. Benim gözler sadece Tüyap'ı görmüş, onu bilmiş. İstemsizce de Tüyapla karşılaştırdım.

İlk izlenimim şu yönde gelişti. E, kitap fuarı bu mu yani? Sağa bakıyorum 3 sıra stand sola bakıyorum yine 3 sıra stand. Ortada da kocaman bir Ephesus standı. Kapıdan kafayı uzatmakla fuar alanında ne var ne yok hakim olabiliyorsunuz hemen. Katılan tüm yayınevlerinin -Ephesus hariç- özensizliğine de. Ve tek göze çarpan yayınevi de haliyle Ephesus oluyor. Kitap almadım ama alacak olsaydım da sadece Ephesus'dan alırdım. Hem stand görevlisinin enerjisi hem de fazla ziyaretçisi olur olmaz demeden özenle kurulmuş tek yayınevi olduğu için. Okurlarına değer verdiğin için teşekkürler Ephesus Yayınları.
Gözüm birkaç büyük yayınevini daha aradı ama kendisine özel stand kuran diğer yayınevleri Beyaz Balina ve Alfa gurubuyla Epsilondu.

Alfa Yayınları standında epey dolaştım. Merak ettiğim tüm kitapları tek tek inceledim. Özellikle Büyük Fikirleri Kolayca Anlayın serisini. Baskıları çok hoşuma gitti. Bir ara içlerinden özellikle merak ettiklerimi alacağım.
Artemis bölümünde ise yeni kitaplardan ziyade eskiler vardı çoğunlukla. Birde yazın çıkanlar işte.

Penguen ve Doğan Kitap gruplarının da kendi başına bir stand açmasını isterdim ama kitapları Agapi Yayınları standından temin edilebiliyordu ki onlarda tek tük, birçok kitabı yoktu. Özellikle İthaki'nin. Hatta Agapi Yayınlarının standı kitapevi gibiydi diyebilirim. Kırmızı Kedi, Dokuz Yayınları ve sanırım birkaç yayınevinin kitaplarını daha dizmişlerdi öylece.
Pegasus Yayınları ise YKY ile ortak bir standa kurulmuş. Zaten çok kitabını da getirmemiş, getirmediği gibi başka yayınevlerinin kitaplarını da dizmişlerdi. Memnun kalmadım bu durumdan. Daha fazla Pegasus yada YKY görebilirdik.
Beyaz Balina grubunu getirebildiği tüm kitapları getirmekle kalmamış Go Yayınlarının kitaplarına özel bastıkları posterleri de getirmişler. Fiyatları Tüyap ile aynıydı. Ciltli kitaplar 15, ince kapaklar 10 TL. Posterlerde gözüm kaldı. İsteyecektim ama utandım nedense. 🙈
Fiyatları çok detaylı incelemedim. Sebebi ise ilgi çekici bir indirim olmayacağını düşünmemdi. O yüzden fiyatlar konusunda detaya inemeyeceğim.

İlk olduğundan ve tanıtımı iyi yapılmadığından olsa gerek, İzmirli olmama rağmen yayınevleri fuar var demese öğrenemeyecektim, katılımcı ve ziyaretçi açısından fakir bir fuardı.

Belediye sağ olsun, koca alanı park olarak kullanıp fuar için minicik bi yer inşaa ettiklerinden de ilerleyen yıllarda da fazla katılımcıya ev sahipliği yapacak gibi durmuyor. Yine de gitmemezlik asla yapamam. İzmirde olduğum sürece mutlaka ziyaret ederim.

1 Ocak'a kadar açık duracak fuar. Kapanmadan bi gidin görün derim her ne kadar memnun kalmasam da. 😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP