aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yorum: Jamie McGuire - Tatlı Bela (Beautiful, #1)

Aralık 17, 2013
tatlı bela

Tür: Aşk, New Adult
Goodreads Puanı: 4,24
Orijinal Adı: Beautiful Disaster
Sayfa Sayısı: 427
Baskı Yılı: 2013
Çeviri: Bora Evren
Yayınevi: Yabancı Yayınları


Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor.

İyi kız ve kötü çocuk… Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir “bestseller” değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.


Kitaba büyük bir hevesle başladım açıkçası, ve ilk bir kaç sayfayı okuduktan sonra, fırından vaktinden önce çıkarılmış kek gibi söndüm yemin ederim. Yazar kitaba, sokak dövüşleri sahnesinden başlamış. -Aslında bayılırım böyle yasak dövüşlere hiç bir kural olmaksızın tek bir kişi yenesiye kadar yumruklar tekmeler vs. konuşur sadece, etrafta para yatırdıkları dövüşçünün kazanması için bağırıp çağıran, ıslıklar çalan, yuhalayan bir topluluk vardır. Tehlikeli ama bir o kadar da eğlenceli ve adrenalin seviyesi yüksek olan bir atmosfere sahiptir.-  Ben burada ki tehlikeyi ve eğlenceyi okurken yaşamak isterdim ama ne yazık ki olmadı. Ne olup bittiğini anlamadan sahne atlamış, Abby ve çok yakın arkadaşı olan America'yı okulun kafeteryasında buldum. Aslında şu bir kaç sayfa ile ilgili bir sorunum yoktu. O beni büyük çöküşe götüren, sorun işte burada başlıyor...



tatlı bela


tatlı bela
Travis Maddox. Kötü çocuğumuz sahneye giriyor işte ve herşey hızla tepetaklak olmaya başlıyor. Abby'e gülümsediği anda, kız sanki zorla Travis'in yatağına götürülüyormuş gibi bir savunma mekanizması geliştiriyor anında. Beni yatağına atamazsın Travis modunda dolanıyor. Garip garip tepki vermeler, kendinden uzaklaştırmaya çalışmalar, kabaca konuşmalar, sırf onun dikkatini çekmemek için oldukça kötü bir şekilde giyinmeler vs. Bunlar bana çok çocukça geldi açıkçası. Hem de gereksiz yere kitabın neredeyse! yarısını kapladığı içinde çok sıkıldım diyebilirim. Kitapta birde duygu yoğunluğu eksikliği vardı. Abby'nin sorunlu bir geçmişi var. Kızın hayatını komple etkileyen büyük bir sorun. Yani aslında okuyucuya söylenen o. Ama hissettirdiği şey ise, "Eeee nolmuş yani anladık sorunların var ama herkesin bir takım sorunları var, bunda bu kadar abartılacak ne var ki?" Ve evet itiraf ediyorum Abby'i sevmedim.

tatlı bela

Kötü çocuğumuzu ise sevdim. Hem de çok. Hem de tapılası kadar. Kötü çocuklara karşı bir zaafım var. Ve iyi çocuklara da. Ve aşık olanlara da. Ve dövmeli olanlara da. Ve motorcu olanlara da. Ve kıskanç olanlara da... Öhöm neyse bu liste uzar gider... Eee kitapta abartılan bir diğer nokta da Travis'e affedilemeyecek kadar kötü çocuk rolü yüklemleri. Açıkçası, kızlarla birlikte olup sonra onları evlerine yollamasında ki kötü noktayı ben kaçırıyorum sanırım. Ne olmuş yani kızlar da isteyerek adamın koynuna giriyorlar. Onlarda daha tanımadıkları bir adamın koynuna girmeye bu kadar hevesli olmasalarmış. 

tatlı bela

Ve bu kötü çocuğumuz aşık oluyor tabii. Hem de delicesine. Biraz öfke sorunları olduğu için kıskançlıkları bazen insanı çileden çıkartacak kadar oluyor ama adam aşık arkadaş! Affediyorsun hemencicik. İnsan kıyamıyor ki Travis'e. Kimse kıymamalı da zaten. O kadar şeker bişey ki. Ne yapacağını bilemiyor. Eli ayağına dolanıyor. Saçmalıyor. Abartıyor. Utanıyor. Ağlıyor. Korkuyor. Kendini yetersiz hissediyor. 


tatlı bela
Tatlı Bela'yı okumamı sağlayan tek şey Travis oldu. O yüzden keşke Ayaklı Bela'yı okusaymışım sadece dedim. Elimde Ayaklı Bela varken de okumak istiyorum. Daha sonra pişmanlıklar yaşamak istemiyorum niye okumadım diye. Umarım bu kitapta en büyük eksikliğini hissettiğim duygular ve betimlemeleri orada bulabilirim. Travis'in tasvirini hatırlamıyorum. Abby'nin ki nide. En yakın arkadaşı America'nın sadece sarışın olduğunu biliyorum. Shepley -America'nın sevgilisi, Travis'in kuzeni- ise onun nasıl birşey olduğuna dair tek bir fikrim bile yok. Bir diğer yan karakterimiz, Finch ise tam bir muamma. İlk olarak erkek olduğunu düşünmüştüm. Sonra bir ara lezbiyen şakası geçince aralarında, kız olduğunu anladım derken Abby'nin burası kızlar tuvaleti Finch senin burada işin ne demesiyle erkek olduğuna kanaat getirdim.

Sonuç olarak eğer canım kötü çocuk çekerse belki bir ihtimal tekrar okuyabilirim. Oda eğer Ayaklı Bela istediğim gibi çıkmaz ise. Çıkarsa kesinlikle bu kitabın yüzüne daha bakmam. Travis'i ilk elden okumak varken Abby'nin anlatımıyla okumak mı? Tamamen içler acısı bir durum olur benim için...


Daha fazla resim için Pinterest hesabımı ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP