"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Yayınevlerinden Haberler #5

Ekim 22, 2014
Artemis bu aralar fazlaca bi atak yaptı farkında mısınız? :) 1 seneye yetecek stoğunu yaptığına eminim desem mi yoksa Allah nazarlardan mı korusun desem bilemedim. Sorulan sorulara yanıt veriyorlar, yeni kitaplar çıkartıyorlar, gelişmeleri bizlerle paylaşıyorlar. Ya okuyucu isyanına artık kulak verdiler ya da tutum değiştirmeye karar verdiler. Her ne sebep olduysa bu değişimlerine ben memnunum açıkçası! :) Biz okuyucular için yayınevleriyle iletişim kurabilmek neredeyse kitap okuyabilmek kadar önemli. Çünkü kitaplarla olan tüm bağlarımız onlar sayesinde gerçekleşiyor. 

Yeni bi konu hazırlıyorken değinmek istediğim bi husus daha var. 3 makale yayınladım blogumda geçen gün. 3'de reklam. Anlam veremeyenlere açıklamak istedim. :) Bumerang'tan nasıl reklam gelip makale yayınlıyorsak başka bi yerden teklif gelince de yayınlayayım dedim. Ama çok çirkin durduğunu fark ettim. :/ Bir daha böyle bi işe kalkışır mıyım bilemem. Ama bi süre daha reklam istemiyorum orası kesin! :)

Evet neyse gelelim haberlerimize. Konuya Artemisle başladık Artemisle devam edelim. 
Yayına hazırladığı 4 kitabını duyurdu Artemis. Bir diğer duyurusu ise kapak fotoğrafının daha yapım aşamasında olan kitabı Kaybeden Kraliçe. En çok bu kitabın çıkmasını bekliyorum içlerinden. :) Çünkü nişanlımın alıntılarını okuduğundan beri merakla beklediği bi kitap. İki adet alacağız bu sefer bi kitabı. İlk defa böyle bi işe kalkışıyoruz. :) Çok dua ediyorum kitabı sevsin diye. :D Yoksa ben tek başıma okumak zorunda kalacağım... 

Kasım ayında raflarda yerini alması beklenilen diğer iki kitabı ise Four ve  Sophie Kinsella'nın yeni kitabı Alışverişkolik Hollywood'da daymış. Kaybeden Kraliçenin kapak fotoğrafı ise Perşembe günü görücüye çıkıyor. Umarım güzel bişey olur. :)

Epsilon'dan devam edelim hemen, 
İskoçyalı'nın Kollarında kitabı hakkında daha önce bir kaç kelam bişey söylemiş olsam da yine de eklemek istediğim bir şeyler daha var. Ben facebook kullanmıyorum ama geçenlerde keşke kullansam dediğim bir duruma şahit oldum. Kitabın kapağında ki model başka bir kitapta daha kullanılmış. Bu gayet normal! Hem de çok normal! Her ne kadar kapak fotoğrafını zerre beğenmemiş olsamda bu duruma çok sık rastlıyoruz. Hemen hemen bir çok model başka kitaplarda da kullanılıyor. Özellikle ucuzsa! Ama olayı o kadar farklı boyuta taşımışlar ki cevap veremediğim için nasıl içim içimi yedi size anlatamam. :) Bari blogumdan cevap vereyim dedim. 

'Demet Altinyeleklioglu: Tamamen taklit, ismimden ve benim kitabımın kapak görselinden çağrışım yapması için zorlama bir uğraş. Hiç yakıştıramadım Epsilon'a. Bu durumda İskoçyalı Osmanlıymış demek ki. Neyse reklamın kötüsü iyisi yoktur. Belki de teşekkür etmem gerekir Epsilon'a. Kitabımdan bahsettirdiği için. Kafayı da çok beceriksizce kondurmuşlar zaten.'

Sevgili yazar! Kim niye senin kitabına çağrışım yapması için böyle bi uğraş versin! Bu model eminim daha başka kitaplarda da kullanılmıştır adını sanını bilmediğimiz! Ya da dergilerde... Ya da başka görsel yayınlarda. Kimse senin kitabına benzemesi için uğraş vermiyor. Kaldı ki Karen Marie Moning zaten oldukça tanınmış bir yazar! Senden bile çok tanınıyor. Yani otur da şükret böylesi bi benzerlik ile senin reklamın yapılmış oldu K.M. Moning'in değil. Ben senin daha adını sanını duymamışken bu sayede duymuş oldum. Senin hakkında en ufak bi bilgim dahi yokken şimdi bi kitabın olduğunu öğrenmiş oldum. Ayhh. Neyse ehe öhö. Yeterli bu kadar. Az da olsa sinirimi kustum rahatladım. Söz konusu aşırı değer verdiğim bi yazar olunca kendimi tutamadım da.

Hemen başka bir yayın evi ile devam edelim haberlerimize. Yabancı Yayınları her zaman ki gibi yeni kitabı İki Hayat Arasında'yı duyurdu. Çok yakında raflarda yerini alacaktır eminim. 
"Her şeyden çok, bunu düşünmemeye çalışsam da, hangi hayatı tercih ettiğimi biliyorum. Ve her gece Külkedisi gibi bir hayattan diğerine geçtiğimde, çok küçük ama belirli bir parçam ölüyor. En zor kısım, durumumla ilgili hiçbir şeyin değişmemiş olması, tek emin olabildiğim, vücut saatimin herkesinkinden farklı olduğu. Kaçamak noktası yok. Daha doğrusu yoktu..." ~Kitaptan ufak bi alıntı. :)
Kapak fotoğrafı şahane ama fark etmiyor benim için. Yabancı yayınlarının kendi kapak fotoğrafları da bi şahane! :) Uyduruk kapak yaptıklarına daha hiç şahit olmadım. Keşke her yayınevi özense bu kadar değil mi? :)

Aspendos'ta eski haberler olduğu için kitaplarına değinmiyorum ama Colleen Hoover ve Taryn Fisher'ın ortak çalışması Never Never adlı kitabın yayın haklarının bir ihtimal Aspendos'ta olabileceği ihtimaline değinmek istiyorum. Çalışmalar var ama kesin bir bilgi yok ne yazık ki henüz. Yayın hakları olurda alınırsa duyurulacakmış. Gözümüz kulağımız sende Aspendos! Eğer bi gelişme duyamazsak iç çekip kitabın Epsilondan yaşlandığımız vakit çıkarmaması için dualar etmeye başlayacağız. 

Bir diğer haberde Akılçelen Kitaptan gelsin bakalım. Bu haber en çok beni sevindiriyor ama içlerimizden manga severler varsa sizde gözünüzü dört açın. Yeni mangalar için çalışmaları var. Ama kesin karar verdikleri bir durum yok henüz. :) Ne güzel haberlerle geliyorum değil mi? :D Kesinleşmemiş bilgiler. Fakat en azından ihtimal var diye seviniyorum ben. Umuyorum ki farklı türlere de yolculuk yaparlar. Mesela yaoi mangalar gibi aahhh ahhh...

4 yorum:

  1. Sophie Kinsella haberine sevinçten öldüm diyebilirim, en biricik yazarlarımdan kendisi :)

    Kapak olayına katılıyorum, ikiside kötü bence :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç okumadım tarzı ne ki yazarın? :)

      Sil
    2. Çiklit yazıyor :) Ben çok seviyorum kitaplarını :)

      Sil
    3. Çook büyük beklenti içine girmeden okunulabilir yani kitaplar. :) Eğer kitaplarına denk gelirsem deneyeceğim. ^_^

      Sil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP