aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Karanlık Sevgili - J.R. Ward (Black Dagger Brotherhood #1)

Mart 23, 2016
Tür: Supernatural, Vampires, Paranormal
Goodreads Puanı: 4.22
Orijinal Adı: Dark Lover
Sayfa Sayısı: 544
Baskı Yılı: 2016
Çeviri: Taylan Taftaf
Yayınevi: Dex Yayınları

Vampirler aramızda mı? Daha yakından bakmaya ne dersin?..

New York’un suçun kol gezdiği karanlık gecelerinde, insanların farkında olmadığı bir savaş daha sürüyor: Vampirlerle Kırıcılar eski, kadim bir nefretin kıskacında birbirlerini yok etmeye yeminli…

Altı savaşçı vampirden oluşan gizli bir kardeşlik örgütü, ırklarını savunmak için tüm varlığını ortaya koyuyor. Kırıcılar, bu Kara Hançer

Kardeşliği’nin lideri, dünyadaki tek safkan vampir olan Wrath’ı yok etmek için tüm güçleriyle savaşıyor. Yüzyıllar önce Kırıcıların tüm ailesini katlettiği Wrath’ın onlarla görülecek bir hesabı var. Tüm hayatını bu hedefi n üstüne kurmuş olsa da en yakın arkadaşı Darius’un öldürülüp de melez kızını ona emanet etmesiyle işler sarpa sarıyor.

“Kara Hançer Kardeşliği” serisinin ilk kitabıKaranlık Sevgili, tutkunun intikamla, iyinin kötüyle iç içe geçtiği, temposu hiç düşmeyen bir macera.

“Yıllardır okuduğum en iyi seri! Gerilim yüklü, kışkırtıcı derecede seksi ve kesinlikle keyifli.”

—New York Times Çok Satanlar Listesi Yazarlarından Lisa Gardner

Kitap elime geçeli yaklaşık 2 hafta oluyor ama anca bitirebildim. Parça parça okudum hep ve pek bir keyif alamadım bu sebeple. Son zamanlarda hep böyle oluyor, kitaplardan keyif alamıyorum eskisi gibi. Hep bir ara vermek zorunda kalıyorum, kitaba biraz dalsam, derslerden geri kalıyorum. Okuduğum bir sayfaya karşılık belki 2 şey daha öğreneceğim diye hep bir tedirginim okurken. Kendi zamanımdan çalıyormuşum hissi yakamı bırakmıyor. :/

Kitaba gelirsek, ben seviyorum bu tarz kitapları. Klişe dolu oluyor, nasıl ilerleyeceğini neleri konu alacağını biliyorsunuz yazarın. Pek bir sürprizle karşılaşmıyorsunuz. Seri, 'Kara Serisi' ve 'Gece Yarısı Serisi' kulvarında. O serileri okuduysanız eğer ve sevdiyseniz Kara Hançer Kardeşliğini de seversiniz.

Okumamış olanlar için kitabın gidişatını birkaç cümle ile özetleyecek olursam;

Bir lider olur her zaman bu tarz serilerde. Kendilerine vampir denmesinden hoşlanmayan bir ırk vardır. Kan içerler falan ama tipik vampirlerden değildir bunlar. Onlardan ayrılan bir özellikleri olur. Kara Hançer'de 'vampir olmayan vampirler' :) yaşamlarını sürdürebilmek için kendi eşlerinin kanlarına ihtiyaç duyuyor. İnsan kanı elbette içebiliyorlar ama tercih etmiyorlar. Eşlerinin kanı kadar güç vermiyor çünkü.Gün ışığı ise her zaman haram olur. :) Gece yaratıklarıdır çünkü bu vampirler. Bu kural asla değişmez. :)

Birde birkaç kişilik bir avcı grupları olur muhakkak. Düşmanlarını avlamak adına, gönüllülerden kurulmuştur. Düşman her zaman sayıca fazla olur ki tek kitapla iş bitmesin. :) 10 kitap, 12 kitap yazabilmek için yazar bu düşmanların soyunu kurutmaz. :))

Ve liderimizin karşısına bir hatun çıkar. O çok korkulan, efsane olan dev gibi adama kafa tutabilen tek kişi de bu hatun olur. Benim dediğimi yapacaksın, hayır yapmayacağım gibi klişe muhabbetler, bu hatun beni niye çekiyor acaba, kesin yatsam rahatlarım, dur bi deneyeyim, ay yok olmadı, sanırım birkaç sefer daha yatarsam rahatlayacağım gibi ortada uçuşan savlar ve en sonunda ise o dev gibi adamı süt kuzuya döndüren bir aşkı konu alır. :)

Olaylar bu şekilde gelişiyor işte bu kitapta da. Genel gidişat hakkında daha fazla söylenecek pek bir şey yok. Sadece zaman zaman ay bu kadar klişe olmasaydı bari diyip gözlerimi devirdiğim yerler oldu. Onun dışında ne beklediysem onu buldum. :) Öyle aman aman serilerden değil de zaman öldürmek adına, o tatlı klişe aşkı biraz fantastikle karışık bir şekilde okumak isteyenler için ideal. :)

Çeviri konusunda da bir sıkıntı yaşadığımı hatırlamıyorum. Redaksiyon falanda düzgündü yanlış hatırlamıyorsam, olsa olsa birkaç yerde karşınıza çıkar hata. Onun haricinde gayet akıcı ve keyifli bir kitap. Eğer sınav dönemimde olmasaydım, daha fazla bile keyif alabilirdim belki kitaptan diye düşünüyorum hatta. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP