aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Elizabeth May - Avcının İntikamı (The Falconer #1)

Ocak 20, 2014
avcının intikamı elizabeth may

avcının intikamı Elizabeth May

Tür: Young Adult, Paranormal Fantasy, Steampunk
Goodreads Puanı: 3.78
Orijinal Adı: The Falconer
Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2013
Çeviri: Deniz Başkaya
Yayınevi: Dex Yayınevi


Edinburgh, İskoçya, 1844.

Sosyeteye henüz takdim edilmis masum ve büyüleyici bir leydiydi, ta ki annesi öldürülene kadar.

O artık bir peri avcısı.

Gündüzleri çay davetlerinde etrafa yapmacık gülücükler dağıtıyor, geceleri ise kendi yaptığı icatlarla ölüm saçıyor.

İntikam yemini etti, annesinin katilini bulacak.

Önüne hiç tahmin etmedigi bir engel çıkana dek durmayacak.(Tanıtım Bülteninden)

Avcının İntikamı steampunk tarzında yazılmış bir roman. Bu tarz filmleri izlemeyi, oyunları oynamayı çok seviyorum ve -sanırım- ilk defa bu tarz bir roman okumuş oldum. Roman olarak steampunk'ı sevip sevemediğime pek karar veremedim. Çünkü yazarın tasvirlerini çok fazla aklımda canlandıramadım. Buda haliyle içinde geçen terimlerin tam olarak neyi anlattığını anlayamamanıza sebep oluyor. Böyle bir tür için, yazarın kullandığından biraz daha fazla detay vermesi gerektiğini düşünüyorum.


The Falconer Elizabeth May
Kitap konu ve karakterler itibari ile bana çok fazla Ateş Serisini hatırlattı. O yüzden okurken sürekli olarak, benzerlikler ve farklılıkların bir listesini yapıp durdum kafamda. Bunu kötü bişey olarak mı söylüyorum? Tabiki kocaman bir hayır! Benim için hoş bir alternatif oldu. Zaten Elizabeth May, İskoç efsanelerini konu alırken, Karen İrlanda efsaneleri konu almış. Haliyle arada benzerlikler olduğu kadar farklılıklarda oluyor. Mesela, iki efsanede de Seelie&Unseelie periler ve iki peri ırkını da avlayan kadın avcılar var. Fakat İrlanda efsanelerinde ki avcılara Sidhe-kâhini denilirken, İskoç efsenelerindekine Şahinci deniyor...

Konusuna değinecek olursak; Ailena annesinin bir peri tarafından öldürülmesine şahit olduktan sonra, kendisini annesinin intikamını almaya adamaktadır. Gündüzleri çay davetlerine, akşamları balolara katılır, geceleri ise avlanmaya çıkmaktadır. Ona dövüşmeyi ve avlanmayı öğretense başka bir peridir. Kiaran MacKay!

The Falconer Elizabeth May

O bir insan değil. O bir insan değil. O bir... Hay lanet, dokunuşu kesinlikle bir insan gibi.

Kiaran Mackay ise sırlarla dolu bir karakter. Barrons'un uzaktan kuzeni olabilecek kadar hem de! Özel hayatına müdahale edilmesini sevmeyen, gerekmedikçe veya canı istemedikçe sorulara cevap vermeyen, kadın karakteri acımasızca eğiten ve kesinlikle insanlaştırılmaktan nefret eden bir karakter! Barrons'tan tek farkı peri olması. Ayrıca yelkenleri suya indirmesi için de sabırla 5 kitap okumak zorunda kalmıyorsunuz.

"Gözlerin parlıyor. Parladıklarının farkında mısın? Lanet birer sokak lambası gibi."
The Falconer Elizabeth May

Yazar, steampunk tarzını tam olarak aktaramamış olsa da, dövüş sahneleri çok iyiydi. Özellikle Kiaran&Ailena'nın sahnelerini büyük bir zevkle okudum. Keşke daha fazla dövüşselermiş diye içimden geçirmediysem de ne olayım! Kitabı 4 yıldız verecek kadar sevmemin en büyük nedeni ise Kiaran! Kiaran! Ve daha fazla Kiaran! :)

Yalnız kitabın okunma kalitesini düşüren bir kusuru var. Çevirisinden mi kaynaklı yoksa yazardan mı bilemiyorum ama cümle sonları sürekli olarak şimdiki zaman ekiyle bitiyor. Buda zamanla insanı uyuz etmeye başlıyor. Çeviri sıkıntı olduğunu düşünmek istemiyorum, çünkü Dex yayınevinin kalitesini artık hepimiz biliyoruz bu yüzden bu tarz hatalar yapmalarına sebep olacak baştan savma kitaplar çıkaracaklarına inanasım gelmiyor. Yazarın ise ilk kitabı. Acemiliğine gelmiştir diyerek suçu yazara atmaktan da büyü keyif duyuyorum. :) Her şeye rağmen sonlara doğru büyük bir heyecan içinde yapışıyorsunuz kitaba. Bunu garanti edebilirim! Başlarda siz de benim gibi, cümle yapılarından rahatsızlık duyacak olursanız, kitabın sonunu bekleyin. Kesinlikle başlardaki sıkılmalarınızı telafi edecektir!

The Falconer Elizabeth May

Veee son olarak kitabın neden hem orijinal adıyla hem de orijinal kapakla çıkmadığını merak ediyorum? Hadi kapak görsel pahalı olabilir o yüzden kullanılmamış olabilir ama daha güzel bir kapak olsaydı olmaz mıydı? Gerçi biz Türk okuyucular, her ne kadar bu kapağı sevmesek de yazar sevmiş ve bu harika kapak için Dex'e teşekkür etmeyi de unutmamış!

The Falconer Elizabeth May


Bizde en azından Dex'e, bize yine harika bir kitapla karşımıza çıktığı için teşekkür edelim bari. :)


Daha fazla resim için pinterest hesabımı ziyaret edebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP