"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Seri Yorumu: The Grisha Serisi - Leigh Bardugo (Gölge ve Kemik & Kuşatma ve Fırtına & Çöküş ve Yükseliş)

Eylül 25, 2015

Ve bir kitap, bir seri, bir hayat, bir dünya daha sona erdi. Seriyi hem severek hem nefret ederek okudum. Karakterlerin de hiç birini sevmediğimi düşünüyordum ki her birinin başına acı verici olaylar geldikçe içimin acıdığını, canımın yandığı fark ettim. Ve karakterlerle aramda sevgiden daha güçlü bir bağ olduğunu anladım. Ne onlarsız oluyordu ne de onlarla. Seri bittiği için cidden üzgünüm ve işin garip yanı ise yine en başından beri serinin bir an önce bitmesini istiyor oluşumdu.


Eksikleri vardı serinin. Kusurluydu. Hatalıydı. Ama karakterleri gerçekti. Gerçek olan her zaman kusurludur, gerçek olan her zaman hata yapar. Bu seride nefes alan, yaşayan bir güç vardı. Yavaş yavaş kanınıza, derinizin altına işleyen, sizi farkına varmadan baştan çıkaran, kendisine bağlayan. Ve bazen sıkıntıdan, bazen de heyecandan öldüren. Merhametsiz bir seriydi. Başından sonuna kadar acımasız. Kibri, kıskançlığı, öfkeyi ve nefreti işleyen, gücü tatmanızı sağlayan, kötü olmanın her zaman kolay yol olduğu, iyi olmanın ise çok büyük fedakarlıklar gerektirdiğini anlatan bir seriydi. Sadece verdiğiniz kararlarla değil, kendi içinizde verdiğiniz savaşla da.
Seriyi aldığım için mutluyum, okuduğum için de. Keşke daha önce okusaymışım demiyorum, iyi ki bu zamanda okumuşum. Daha önce okumuş olsaydım serinin değerini bilemezdim. Gözlerim sadece çeviri ve redaksiyon hatalarına gider, hikaye sıkıcı gelir, altında yatanı göremezdim. Beklentimi yüksek tuttuğum için de çöküş yaşar, seriye hakkını vermeyen bir yorum yazardım.
Grisha serisini okumak isteyenler için söyleyeceğim tek şey, seriye kesinlikle 'Ooo yaşasın, yeni bir genç-yetişkin&fantastik bir hikaye okuyacağız. Aşk üçgenleri olacak, karakter dünyayı kurtaracak, klişelerde gözlerimizi devireceğiz' gözüyle bakmamanız ki zaten klişelerden uzak bir hikaye. Felsefesini ve hikayenin gücünü anlamaya çalışın, zaman zaman sıkılacak zaman zaman karakterlere kızacaksınız. Hatta onları başta benim gibi sevmeyebilirsiniz bile. Ama şans tanıyın. Anlamaya çalışın. Hissedin. Okumayın, yaşayın.

3 yorum:

  1. Bütün bir seri boyunca ne eksik ne de tamdı bence. Yine son seriye kadar Alina'yı sevemedim. Bu da böyle bitti işte. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ikilemi çeviriden dolayı hissettiğimizi düşünüyorum biraz da olsa. O kadar çok yanlış çevrilmiş yer vardı ki bazı cümlelerin anlamları değişmiş hep hatalardan dolayı. Belki daha kaliteli bir çeviri ile okumuş olsaydık daha çok sevilebilirdi seri. :)

      Sil
  2. Bende Gölge ve Kemik serisinin yorumunu yaptım. Bakmak isterseniz :))

    http://wwwsirinkitaplik.blogspot.com.tr/2016/05/golge-ve-kemik.html

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP