aşık bir adam sissoylu elantris kafes
"Dünyada sadece tek bir şey kötü yürekli bir insana karşı durabilir. O da başka bir insandır.
Ayıbımızda yatar şerefimiz. Sadece bizim ruhumuz, kötülüğe açık olan ruhumuz, onu yenmeye muktedirdir.

― Ursula K. Le Guin, En Uzak Sahil
shadow

Kan Yemini - Brian McClellan (Powder Mage #1)

Ocak 03, 2017
Bitti, bitti, bitti. Ellerim titreye titreye kapattım son sayfayı. Devamını sabırsızca isteye isteye kapattım.

Epic Fantasy olması bile yetti benim kitabı sevmeme. Üstelik Brandon'dan azar azar tutamlar görür gibi olduğum için de sevdim. Yeni bir kurgu, yeni bir heyecan olduğu için de sevdim. Güzel bir kurgusu olduğu için de sevdim. Epic Fantasy olduğu için de sevdiğimi söylemiş miydim? :)

Kitaptaki eksikliklere rağmen de sevdim ben. Mesela kimi yerde yersiz ölümler yazmıştı ama sevdiğim için görmezden geldim. Karakterlerindeki tutarsızlıkları ve tam olarak onlara hakim olamayışını da. Zaman sıçramalarındaki yetersizliği de, sanki hikaye kaldığı yerden devam ediyor gibi bi his verirken aslında aradan 1 hafta geçmiş olması her defasında beni şaşkınlığa uğratsa da. :) Ve kimi öğelerin sanki hikaye farklı bir evrenden ziyade dünyamızda geçiyormuşçasına his vermesini de görmezden geliyorum. :)

Aslında geriye dönüp baktığımızda cidden eksik olduğu çok yer var. Kurguda da eksiklikler var. Tamas, oğlu Kez ile savaşırken neden destek göndermedi diye soruyorum yazara. Sonra aklıma Taniel'in kitabın başında döndüğü savaşta da bölge halkına tek başına yardım ettiği aklıma geliyor. Sanırım tek bir askerin bölge halkına yardım etmesi çoğu zaman yeterli oluyor? Ama bu açıklama yeterli gelmiyor işte.

Bunca eksikliğe rağmen ben yine de devamını mutlaka okuyacağım. Hem de büyük bir hevesle bekleyeceğim. Çünkü güzeldi. Çünkü sonlardaki aksiyon beni benden aldı. Çünkü yazarın ilk romanı. Çünkü ilk acemiliği ve her kitapta kendini biraz daha geliştireceğinden şüphem yok. Final kitabı kim bilir nasıl gümbür gümbür gelecek.

Kitabı da özellikle bu türü daha önce hiç okumamış olanlar için bir başlangıç kitabı olarak önerebilirim. Türün diğer kitaplarına göre daha hafif bir kurgu. Sorun yaşamadan herkesin okuyabileceğini düşünüyorum. :) Okuyun, okuyun da epic fantasy aşığı olun. Sonra hep birlikte İthaki'ye daha fazla epic fantasy getirmesi için baskı yapalım. :)

Kitabı @angelsbooks ile birlikte okumuştuk. Başlarda birbirimizi bekleye bekleye okuduk ama ben son sayfalarda kendimi tutamadım, aksiyona ara vermek istemedim. 😂 Üzgün müyüm? Asla. Yine olsa aynısı yaparım. 😂😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP